Moterys logistikoje: Biljana Muratovska iš Makedonijos

Interviu su Makedonijoje įsikūrusios transporto sąjunga MAKAM-TRANS

Bendrinti...
22.12.2017

TimoCom interviu su Makedonijoje įkurtos MAKAM-TRANS sąjungos generaline sekretore Biljana Muratovska. Duodama interviu TimoCom, generalinė sekretorė Biljana Muratovska atskleidė, kuo Makedonijoje įsikūrusi transporto sąjunga MAKAM-TRANS yra ypatinga ir kodėl žaidimas nardais ryte sukuria geresnes darbo sąlygas transporto pramonėje

Bendrinti...

Ar galėtumėte prisistatyti mūsų skaitytojams?

Esu Biljana Muratovska, Makedonijos transporto sąjungos MAKAM-TRANS generalinė sekretorė. Baigusi ekonominės politikos ir plėtros studijas, įgijau patirties dirbdama įvairiose įmonėse. Dabar sakau, kad nuo vaikystės esu susijusi su transporto pramone. Mano tėtis dirbo šioje srityje visą gyvenimą, todėl man svarbu tęsti šią šeimos tradiciją ir gerinti Makedonijos vežėjų darbo sąlygas. Tai – didžiulis darbas. Kad galėčiau pradėti darbus „švaria“ galva, kiekvieną rytą gerdama kavą žaidžiu nardais. 

Kokie svarbiausi Jūsų sąjungos tikslai?

Mes rengiame akcijas, skirtas Makedonijos transporto pramonės darbuotojų ekonominėms ir socialinėms darbo sąlygoms pagerinti. Ypač didžiuojuosi galėdama prisidėti prie savo šalies įstatymų ir sąžiningų sąlygų kūrimo. Kai 2003 m. įstojau į šią sąjungą, pramonė buvo labai chaotiška. Kyšis buvo vienintelis būdas gauti reikiamus transporto leidimus. Pervežimai tuomet būdavo atliekami naudotomis transporto priemonėmis, nemažai žmonių klastojo sertifikatus, išnaudodami krovinių vežėjus. Visa tai paskatino mane sutelkti jėgas ir imtis spręsti esamas problemas.

Šiandien sąjungoje yra 1895 nariai, tad mes pagaliau sulaukėme transporto įmonių bei valstybės institucijų pagarbos. Mes daug investuojame į mokymus ir seminarus, kad kiekvienas pramonės dalyvis įgytų įvairiausių žinių. Šiais metais man buvo skirta geriausios vadovės nominacija. Tai ne tik didžiulė garbė, bet ir puikus atlygis už darbą, kurį atlieku pastaruosius 15 metų.

Kodėl Jus domina transporto pramonė?

Dažnai transporto pramonę lyginu su kraujotakos sistema. Jei ji sustoja, ekonomika nustoja tinkamai funkcionuoti. Mane sužavėjo vežėjų aistra darbui. Ją pastebėjau keliaudama su tėčiu.

Ar logistikos sektoriuje turėtų būti daugiau vadovaujančias pareigas užimančių moterų?

Mes, moterys, perduodamos darbo pasauliui savo ištvermę, įgimtą tvarumo siekį, sėkmę ir pažangą, įrodome, kad šiai pramonei taip pat puikiai gali vadovauti ir moterys. Nors gyvename patriarchalinėje visuomenėje, tačiau vis tiek gebu vadovauti sąjungai, kurios 95 % narių yra vyrai. Daug moterų šiuo metu vadovauja savo transporto įmonėms, tačiau, manau, kad jų turėtų būti dar daugiau.

Kokios yra stipriosios ir silpnosios transporto pramonės pusės?

Manau, Pietų Europoje kyšininkavimas ir korupcija vis dar yra labai gajūs. Kontroliuojančios institucijos dažnai naudojasi tuo, kad vežėjai nežino taisyklių ir taiko nepagrįstas baudas. Mes turime tai pakeisti. Tačiau vienas iš pagrindinių logistikos sektoriaus pranašumų yra tas, kad esame susieti tarptautiniu mastu, tad visada kyla naujų iššūkių bei tikslų. Be logistikos nebus visapusiškos ekonomikos plėtros. Mes galime panaudoti viską apjungiantį skaitmeninimą. Steigiant aiškius tikslus turinčias sąjungas, kaip antai, MAKAM-TRANS, jos kuria savo tarpusavio tinklą, todėl galime geriau apsaugoti pramonę ir siekti dar geresnių rezultatų. Prisijungusi prie Kelių transporto ateities aljanso, MAKAM-TRANS tapo šio tinklo dalimi.

Daugiau informacijos apie TimoCom rasite apsilankę www.timocom.lt.

Į viršų

Atverdami svetainę, sutinkate priimti slapukus analizės, pritaikyto turinio ir reklamos tikslais. Sužinokite daugiau