15.11.2016

Kaip Europoje vyksta padėklų keitimo procesas?

Pagrindiniai padėklų keitimo Europoje aspektai ir susiję sunkumai

(1)

Erkrath, Vokietija, 15.11.2016 – europadėklai vis labiau populiarėja. Vis dėlto, jie labiau populiarėja perdirbta forma – stalams, suolams ar pramoninio stiliaus lentynoms gaminti. Tuo tarpu transporto srityje, kuriame mediniai padėklai yra naudojami pagal pirminę savo paskirtį, jie sukelia daugiausiai diskusijų. Tačiau kodėl padėklų situacija yra tokia prasta?

Remiantis naujausiu EKUPAC GmbH daugkartinio naudojimo transporto pakuočių tyrimu, daugkartinio naudojimo padėklų populiarumas Europoje, transportuojant prekes, per pastaruosius 15 metų išaugo nuo 280 milijonų iki 550 milijonų vienetų ir jie tapo nepakeičiami. Vokietijoje per metus panaudojama daugiausiai Europoje medinių padėklų – apie 100 mln.

Sunkumas, kurį sukelia padėklai, yra jų pakartotinio panaudojimo galimybė, kurią sudaro ant palečių pristatytų prekių keitimas tuščiais padėklais. Tačiau europadėklas europadėklui nelygus. Už tariamai paprasto padėklų keitimo principo slypi įvairūs iššūkiai: transporto bendrovei, kuri yra tarpinis gavėjas, vairuotojui, kuris gabena krovinį ir gavėjui, kuris iškrauna prekes.

Tušti padėklai pakeičiami pilnais padėklais

Padėklų keitimo principą nesunku paaiškinti. Pagamintas prekes reikia transportuoti, o kad sunkvežimyje jos būtų transportuojamos saugiai, jos yra supakuojamos, pritvirtinamos ir transportuojamos pagal vadinamąją Europietiškų padėklų sistemą (angl. European pallet pool), paremtą kokybės standartų UIC 435/2.  Pavyzdžiui, tuščias sunkvežimis su tuščiais padėklais keliauja į pakrovimo vietą ir tuščius padėklus pakeičia į prekes, supakuotas ant padėklų. Tada vairuotojas prekes pristato į atitinkamą iškrovimo vietą.  Šioje vietoje sunkvežimio vairuotojas įprastai gauna tiek padėklų, kiek atvežė su prekėmis.

Taip sukuriama puikiai veikianti padėklų cirkuliavimo sistema, užtikrinanti nuolatinį medinių padėklų keitimo procesą. Vis dėlto, dėl augančių reikalavimų, laiko trūkumo ir logistikos grandinės sąveikų, keitimosi procesas tampa vis sudėtingesnis.

 

Keitimo proceso sunkumai

Keitimosi procesas, apimantis subjektyvų kiekio vertinimą, kokybės valdymą rankiniu būdu ir medinių padėklų apskaitą yra įrašomas į taip vadinamą „padėklų keitimo važtaraštį“. Iškyla įvairiausių kliūčių. Ko gero dažniausia problema yra reikalavimas sunkvežimio vairuotojui gabenti 33 tuščius europadėklus, nes tuo pat metu jis turi užtikrinti pakankamai vietos ne ant padėklų gabenamoms prekėms. Sąlygos ypač keičiasi transportavimo tarptautiniu mastu atveju. Jei vairuotojas neturi keičiamų padėklų, nes paskutinėje iškrovimo vietoje jų negavo, jis lieka skolingas ir įsipareigoja juos pristatyti vėliau.

Sunkumų kyla ir tada, kai gavėjas iškrovimo vietoje gauna prekes, tačiau vairuotojui duoda ne visus padėklus, jų neduoda arba jie būna sulūžę ir netinkami. Trūkumus reikia dokumentuoti ir vėliau paaiškinti. Net jei grąžinamų padėklų skaičius ir kokybė yra tinkama, pritrūksta laikui iškrovime, gavėjas gali padėklus paprasčiausia įmesti į puspriekabę.   Tokiu atveju, tuščius padėklus vairuotojas vėl turės iš naujo sudėti į vietą.  33 padėklai po 23 kg sudaro 760 kg. Toks biurokratinis ir užsitęsęs vežiojimas pirmyn ir atgal yra susijęs su laiko ir pinigų nuostoliais. TimoCom Company Spokesman Marcel Fringes patvirtina, kad kai kurie transporto platformos naudotojui susiduria su šiomis problemomis: „Kai kurie mūsų klientai, teikdami pasiūlymus transporto platformoje, nurodo „be keitimo“, kad potencialūs partneriai žinotų, jog keisti padėklų nereikia. Tai reiškia mažiau darbo ir toks transportavimas yra patrauklesnis.“

Padėklas 4.0: padėklų keitimas su mobilia programėle

Šiais automatizavimo ir skaitmeninimo laikais sudėtingas padėklų keitimas rankiniu būdu turi būti modernizuojamas. Šį iššūkį priėmė Fraunhofer medžiagų srautų ir logistikos institutas („Fraunhofer Institute for Material Flow and Logistics, IML) kartu su „European Pallet Association e. V.“ („Gütegemeinschaft Paletten e.V.“; GPAL) Vokietijos Nacionaliniu komitetu. Bendromis pastangomis sukurta programėlė „Pallet Check Express“ yra skirta supaprastinti ir optimizuoti padėklų keitimo procesą. „Naudotojas nufotografuoja padėklus, programėlė juos suskaičiuoja ir automatiškai el. paštu išsiunčia sukurtą keitimo dokumentą. Dokumente be tikslaus padėklų skaičiaus nurodoma keitimo vieta ir laikas, todėl keitimo procesas tampa paprastesnis, greitesnis, patikimesnis ir skaitmeniniu būdu dokumentuotas“, aiškina diplomuotas informatikas ir Fraunhofer IML automatinio identifikavimo technologijų skyriaus komandos vadovas Martin Fiedler. Toks tikslus dokumentavimas yra skirtas taupyti laiką bei pinigus.

Šiuo metu programėlė yra parengta vokiečių kalba ir veikia „Android“ bei „Apple“ išmaniuosiuose telefonuose. Nepaisant to, kol toks mobilus sprendimas nebus išplėtotas ir konsoliduotas visame sektoriuje, padėklų keitimo procesas ir toliau reikalaus daug pastangų, o daugeliu atveju sukels nemažai nesusipratimų ir problemų. Dėl to, verslo partneriai turėtų pateikti pakankamai informacijos ir iš anksto paaiškinti, ar keitimas vyks ir kaip vyks.

 

Daugiau informacijos apie TimoCom rasite apsilankę www.timocom.lt.

 

Atsisiųsti pranešimą spaudai
Į viršų