skip navigation

Ar koronavirusas keičia, kaip mokėjimai apdorojami logistikos pramonėje?

Pokalbis su Alexander Oebel, TIMOCOM teisininku ir skolų išieškojimo bei teisės skyriaus direktoriumi

Bendrinti...
17.02.2021

Jei sąskaitos apmokėjimo data praėjo, skolų išieškojimo tarptautiniu mastu paslauga klientams gali padėti atgauti pinigus. Mūsų komanda sėkmingai susidoroja su maždaug 86 procentais atvejų. Šiame interviu TIMOCOM teisininkas ir skolų išieškojimo paslaugos direktorius Alexander Oebel pasidalins paslaugos sėkmės paslaptimis. Jis taip pat pasidalina įžvalgomis apie dabartines mokėjimų praktikas logistikos pramonėje bei pateikia patarimų, į ką atkreipti dėmesį apdorojant mokėjimus.

Bendrinti...

Ar jums reikalinga sąskaitų apmokėjimo valdymo pagalba?

Užsakykite skolų išieškojimo paslaugą dabar

 

Gerb. Oebel, kaip apibūdintumėte savo darbą?
Aš vadovauju TIMOCOM teisės skyriui, o konkrečiau – skolų išieškojimo paslaugos komandai. Iš esmės mes padedame spręsti tarp klientų kylančias problemas ir vykdome teisines įmonės užduotis.

 

Kadangi jau palietėme šią temą... Kuo ypatinga TIMOCOM skolų išieškojimo paslauga?
…paslauga ypatinga tuo, kad mes galime greitai atgauti skolas būdami neutraliais tarpininkais tarp susijusių šalių. Jei sutarties šalys nesutaria ir dar nėra iš vienos šalies bei nekalba ta pačia kalba, mes užtikriname, kad jos galėtų profesionaliai dirbti kartu ir ateityje. Mūsų klientai gali būti ramūs žinodami, kad turi patikimą partnerį, padėsiantį įveikti visas kliūtis.

 

Kokias kliūtis?
Iš patirties galiu pasakyti, kad problemos nebūtinai turi būti teisinės. Dažnai tai tebūna bendravimo sunkumai.  Tokiais atvejais mūsų tarptautinių darbuotojų komanda gali teikti pagalbą daugiau nei 27 kalbomis. Mes specializuojamės logistikos ir transporto pramonėje, todėl galime iškart eiti prie pagrindinių klausimų, kurie rūpi mūsų klientams, ir pradėti spręsti problemą akimirksniu. Skolų išieškojimo paslaugos dažnai užsakomos tada, kai skolininkas nepasiekiamas ir nėra būdų su juo susisiekti.  Norėdami tai padaryti, naudojame pateiktus dokumentus, ištiriame atvejį ir atsakome į visus atvirus klausimus.

 

Kaip pasikeitė daugelio transporto įmonių ekonominė situacija dėl koronaviruso krizės?
Mes matome, kad skirtingos pramonės labai skirtingai reagavo į susidariusią situaciją. Rinka keičiasi. Kai kurių prekių labai trūksta, o kitos visiškai neperkamos. Transporto įmonės ir ekspeditoriai, kurie teikdavo paslaugas plačiam klientų ratui, turėjo atsisakyti kai kurių pramonių. Kita vertus, transporto įmonės, kurios veždavo maistą, tualetinį popierių arba veža vakcinas, yra labai paklausios. Bent jau krizės pradžioje daugybė transporto įmonių turėjo drastiškai sumažinti savo išlaidas, pavyzdžiui, sumažinant transporto priemonių parką arba pervedant darbuotojus darbui ne pilnu etatu. Situacija panaši ir šiuo metu, nepaisant vyriausybių pagalbos programų, kuriomis įmonėms teikiama pagalba – transporto įmonių maržos dažnai būna mažos, nes kiekviena įmonė turi savo unikalią išlaidų struktūrą.

 

Ar dabartinė situacija pakeitė mokėjimų praktikas logistikos pramonėje?
Rinka tapo labai atsargi. Žmonės logistikos pramonėje nenori mokėti iš anksto už paslaugas, kaip tai būdavo prieš krizę. Anksčiau buvo įprasta, kad paslaugų teikėjas, kuris vežė kelis krovinius vienai įmonei, sąskaitas už visus vežimus siųs vienu kartu. Jei mokėjimas vėlavo, tokias sąskaitas kreditorius persiųsdavo ir skolų išieškojimo komandai apdorojimui.

Tačiau COVID-19 tai pakeitė. Paslaugų teikėjai nebenori laukti, kol mokėjimo terminai praeis ir dažniau siunčia atskiras neapmokėtas sąskaitas, kad jos būtų apmokėtos. Visgi, vertinant bendrai, matome, kad vis daugiau sąskaitų apmokama laiku, o tai pagerina įmonių ekonominį gyvybingumą.

 

Ką transporto ir logistikos įmonės turi pagerinti, kad optimizuotų savo transporto procesus ir padidintų pelnus?
Tam tikrų problemų galima išvengti jau nuo pradžių. Daugelis transporto procesų vis dar yra apdorojami ranka ir naudojami popieriniai dokumentai. Tai reiškia, kad didėja klaidų galimybė.

Prekės turi būti pervežtos iš vietos A į vietą B. Nėra būdų perkelti šio proceso į internetą, tačiau galima pagerinti daugybę gretutinių procesų. Pavyzdžiui, pristatymo pranešimai, patvirtinantys, kad prekės pristatytos. Tai yra proceso, kuris trunka ilgai ir jame galimos klaidos, pradžia – ypač, jei prekes veža keturi ar penkis skirtingi tarpiniai vežėjai. Pristatymas yra patvirtinamas važtaraščiu ir įrodymas perduodamas kitam asmeniui, tai taip pat galioja kiekvienam transporto grandinės etapui. Klasikinėje CMR sistemoje yra keturios kopijos, tai yra pagrindinis įrodymas, kad krovinys pervežtas ir sutartis įvykdyta. Dėl šios priežasties visos su prekių transportavimu susijusios šalys nori važtaraščio originalo.

Tačiau šis pristatymo įrodymas yra retai siunčiamas transporto klientui iškart po krovinio pristatymo, nes dokumentai lieka sunkvežimyje, kuris dažnai veža kitą krovinį ir tik tada vairuotojas grįžta į biurą. Tai reiškia, kad dokumentai, reikalingi važtaraščiui patvirtinti, dažnai vėluoja nuo pačios pradžios, o tai, savo ruožtu, lemia vėluojantį užmokestį. Kai užsakymai apdorojami tokiu būdu, kyla papildomas pavojus, kad pristatymo pranešimai nebus laiku perduoti transporto įmonei. Jei originalus dokumentas pametamas, įrodyti, kad darbas padarytas, gali būti sudėtinga. Kopijos dažnai nepriimamos kaip pristatymo sekimo priemonės, tad dėl šios priežasties transporto užsakovas ir paslaugos teikėjas įsivelia į ilgus susirašinėjimus, kurie lemia daugybę kitų problemų. Tačiau skaitmeninė versija viską labai supaprastina.

 

Kaip skaitmenizacija padeda logistikos pramonei esamoje situacijoje?
Perėjimas prie elektroninio dokumentų valdymo gali būti ypač naudingas dabar, kai daugybė žmonių dirba iš namų ir biuruose lankosi retai. Tokiomis aplinkybėmis popierinius dokumentus perduoti yra dar sudėtingiau. Tačiau skaitmeniniu būdu tvarkomus dokumentus apdoroti galima greitai ir lengvai. Vokietijoje nėra teisinių priežasčių vengti elektroninių pristatymo įrodymo dokumentų naudojimo. Daugelis net nežino, kad čia nuskaitytas ar nukopijuotas dokumentas yra laikomas teisėtu įrodymu net teisme. Be to, krovinių pervežimo failai dažnai yra skaitmenizuojami, kad galėtų būti siunčiami faksu.

 

Taigi, įmonės galėtų tiesiog perkelti dokumentus į skaitmeninę erdvę daug anksčiau procesuose?
Klausimas, į kurį transporto klientai nori atsakymo – ar prekės buvo saugiai pristatytos. Nėra priežasties, kodėl nuskaitytas dokumentas turėtų netikti. Mano patarimas – patikrinti, ar procesai gali būti skaitmenizuoti ir, jei tai įmanoma, daryti tai nuo pat pradžių. Elektroninė komunikacija gali būti naudojama lengvinant atvirų klausimų sprendimą, užtikrinant sklandų bendravimą ir nustatant mokėjimo sąlygas. Jei būtina, originalūs dokumentai vėliau gali būti nusiųsti paštu. Abi šalys turėtų būti suinteresuotos kuo labiau palengvinti mokėjimą. Tai sutaupo laiko, pinigų ir pastangų.

Spėju, kad COVID-19 pagreitins elektroninių transporto dokumentų apdorojimo būdų populiarėjimą. Visgi, yra tiek daug logistikos procesų, kurie lengvai būtų perkelti į skaitmeninę erdvę. Tai apima ir mokėjimo procesus.

 

Turite neapmokėtų sąskaitų? Užsakykite TIMOCOM skolų išieškojimo paslaugą! Tai paprastas procesas internetu, o išlaidas iš anksto galite apskaičiuoti naudodami mūsų nemokamą skaičiuotuvą.

Užsakykite skolų išieškojimo paslaugą dabar

 

Jums taip pat gali būti įdomu:

Skolų išieškojimo sėkmės istorija:Mega Pol Trans naudojasi TIMOCOM skolų išieškojimo tarptautiniu mastu paslauga

Ar ateities logistikai svarbūs skaitmeniniai tinklai?

Kaip planuoti pagal poreikius pritaikytą gaminamų produktų duomenimis grindžiamą pervežimą

Į viršų