Smart Logistics System 14.07.2025
4

TIMOCOM Transporto barometras: Transporto pramonė išlieka tvirta nepaisant ekonominių rūpesčių ir mažėjančių rodiklių.

Paklausa Europos transporto rinkoje išlieka stabili: teigiamos transporto prognozės nepaisant ekonominių neaiškumų euro zonoje.

EN TB Q2_2025-Frachtanteil_Transportbarometer EUR (15 x 10 cm) EN

Vidutinis krovinių dalies procentas Europoje.

Spaudimas ribotoms transporto pajėgumams išlieka didelis. Absoliutus krovinių pasiūlymų skaičius spot rinkoje antrąjį ketvirtį padidėjo lyginant su tiek praėjusiais metais, tiek su ankstesniu ketvirčiu. Tikimasi, kad vasaros mėnesiais Europoje išliks stipri paklausa transporto rinkoje.

Transporto paklausa Europoje: 23% daugiau krovinių pasiūlymų nei per tą patį praėjusių metų ketvirtį

Po vidutinio kovo, balandį transporto paklausa ženkliai išaugo: visoje Europoje buvo 25% daugiau krovinių pasiūlymų, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų mėnesiu, o sezoniniu stipriu gegužę ji buvo 8% didesnė nei praėjusiais metais. Tai buvo iš dalies dėl trumpų savaičių, sukeltų Velykų šventės ir daugybės viešųjų atostogų, taip pat dėl ​​siauro sunkvežimių tiekimo. Transporto pasiūlymai buvo 5% mažesni nei praėjusių metų vertė antrąjį ketvirtį. Tačiau birželis taip pat neprarado pagreičio: TIMOCOM krovinių biržoje visose Europos šalyse buvo net 37% daugiau krovinių pasiūlymų nei praėjusiais metais. Per visą ketvirtį buvo iš viso 23% daugiau krovinių pasiūlymų nei praėjusiais metais. Krovinių ir transporto pasiūlymų santykis antrąjį ketvirtį vidutiniškai buvo apie 80 prie 20.

Vokietija: krovinių pasiūlymai 32% didesni nei pernai 

Nuolat didelis transporto paslaugų poreikis lėmė 32% krovinių pasiūlos augimą, paskelbtą Vokietijoje antrąjį ketvirtį, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų ketvirčiu. Šis vystymasis taip pat gali būti laikomas teigiamu ekonominiu signalu po muitų diskusijų ir neaiškių pasaulinių politinių sąlygų. Krovinių ir transporto pasiūlos santykis padidėjo iki 88:12, taip pat dėl atsilikimo efektų eksportui susijusiuose transporto užsakymuose, kurie laukė padidintų tarifų. 

Austrija: 35% daugiau krovinių pasiūlymų

Krovinių pasiūlymai Austrijoje antrąjį ketvirtį buvo 35% didesni nei praėjusiais metais. Balandžio ir birželio mėnesiais buvo pastebimas reikšmingas padidėjimas (+47%, +75%). Nuo gegužės mėnesio buvo stebimas akivaizdus augimas transporto barometre, skirtame vidaus Austrijos transportams. Krovinių ir transporto santykis padidėjo nuo subalansuoto 50:50 balandžio mėnesį iki 65:35 birželio mėnesį. 

EN_TB AT Q2_2025-Frachtanteil_Transportbarometer Austrija (15 x 10 cm) EN (2)

Krovinių ir krovos erdvės santykis Austrijoje

Spot rinkos kainos: transporto išlaidos Europoje toliau kyla

Vartotojų nurodytos krovinių pasiūlos kainos standartiniams pervežimams, pvz., su tentiniu arba užuolaidiniu vilkiku, išlieka atitinkamai aukštame lygyje dėl nuolatinės paklausos. Europiniuose maršrutuose jos vidutiniškai svyravo nuo 1,45 €/km iki 1,66 €/km per savaitę, o Vokietijoje jos svyravo nuo 1,68 €/km iki 1,92 €/km. Aukščiausios vertės buvo užfiksuotos, be kita ko, per Velykų savaites ir pirmąją gegužės savaitę. Čia padidėjusi transporto paklausa buvo paskirstyta per mažiau darbo dienų dėl valstybinių švenčių. Tai atsispindi kainose. Krovinių pasiūlos kainos Vokietijoje per visą laikotarpį padidėjo maždaug 8% palyginti su praėjusiais metais, o europiniuose maršrutuose jos išaugo maždaug 5%. 

Pasiūlymų kainų ir užsakymų funkcijos skirtumas

Be to, pastebima, kad vidutiniai užsakymų funkcija, t. y. vežėjų kontrpasiūlymai, labiau skiriasi nuo pasiūlymo kainų Vokietijoje nei Europos vidurkis. Nors pirmąjį ketvirtį skirtumas visoje Europoje buvo maždaug 2 centai, užsakymų funkcija, taip pat krovinių pasiūlymo kainos antrąjį ketvirtį vidutiniškai sudarė apie 1,61 €/km. Tačiau Vokietijoje užsakymų funkcija vidutiniškai sudarė apie 1,97 €/km, o krovinių pasiūlymo kainos apie 1,86 €/km: skirtumas 11 centų. Pirmąjį ketvirtį skirtumas buvo tik 8 centai.

Siūlomos krovinių tarifai vidaus Austrijos maršrutuose Q2 svyravo nuo €1.93/km iki €2.20/km, vidutiniškai apie €2.08/km. Pastebėtina, kad užsakymų funkcija vidutiniškai buvo tik €2.04/km, tai yra 4 centais mažiau. "Bendras didesnis kilometrų kainos gali būti paaiškintas trumpesniais bendrais atstumais, kur, be priartėjimo, pakrovimo laikai sudaro didesnę dalį nei ilgų atstumų maršrutuose. Be to, vidaus Vokietijos ir Austrijos eisme yra didesnis dalinių krovinių skaičius," aiškina Gunnar Gburek. "Be to, transporto paslaugų teikėjai, kurie savo vartotojams siūlo GPS stebėjimą ir tiesioginį krovinio stebėjimą kaip papildomą paslaugą, turi geras galimybes derėtis dėl didesnių transporto kainų." 

Outlook: stabilus transporto poreikis nepaisant ekonominių rūpesčių

Ekonominiai lūkesčiai Europos Sąjungos valstybėse narėse pagal Ekonominės nuotaikos rodiklį ( ESI ) rodo, kad tik 11 šalių turi teigiamas perspektyvas 2025 metams. Tarp jų yra Lenkija, Lietuva, Ispanija, Bulgarija, Kipras, Kroatija, Albanija, Graikija, Malta, Juodkalnija ir Portugalija. Visose kitose valstybėse tikimasi stagnuojančio ar net neigiamo ekonominio vystymosi. Vokietija, Austrija ir Prancūzija yra apatiniame kvartile, net gerokai žemiau euro zonos vidurkio. Vis dėlto, transporto paklausa išlieka didelė, todėl vasaros mėnesiais Europos transporto rinkoje nesitikima atslūgimo. „Nors krovinių dalis transporto barometre paprastai nukrenta žemiau 80% iki rugpjūčio pabaigos, tikimasi, kad ši suma vėl bus pasiekta, kai rugsėjį prasidės metų pabaigos verslas“, prognozuoja Gunnar Gburek. „Vystymasis taip pat priklausys nuo pagalbos priemonių vartotojams, jų išlaidų noro ir investicijų projektų įgyvendinimo Europoje – tiek privačiame, tiek viešajame sektoriuje.“

 

 

Į viršų