Smart Logistics System 29.05.2025
5

„Milk run“ ir greitasis transportas praktikoje

Dinamika ir strategija – įmonės „L.Force“ sėkmės istorija

Lukašas Ziarniakas, Lukašas Ujekas – „L.Force“

„Milk run“ logistikoje: apibrėžimas

„Milk run“ – tai transporto ir logistikos organizavimo metodas, kurio pagrindas yra reguliarus prekių surinkimas iš įvairiuose taškuose esančių tiekėjų ir jų pristatymas į paskirties vietą, dažniausiai į gamyklą arba sandėlį. Pavadinimas yra kilęs iš istorinių pienvežių maršrutų, kurie savo kelyje rinkdavo pieną iš skirtingų ūkių. Dabar šis modelis yra dažnai taikomas automobilių, gamybos ir kitose pramonės šakose, kuriose itin svarbus yra logistikos efektyvumas.

Sistema „Milk run“ padeda optimizuoti transporto sąnaudas ir padidinti logistikos efektyvumą, nes taip geriau išnaudojamos transporto priemonės, sumažėja tuščių reisų skaičius ir geriau valdomi ištekliai – tačiau tik tada, kai užtikrinamas geras planavimas ir nuoseklus įgyvendinimas.

Apie tai, kaip efektyviai valdyti „Milk run“ logistiką, apie iššūkius, susijusius su greituoju transportu, bei tai, kaip rasti vežėjų neįprastiems maršrutams, kalba ilgametės patirties turintys šios srities atstovai – įmonės „L.Force“ (TIMOCOM ID 380741) įkūrėjai Lukašas Ujekas ir Lukašas Ziarniakas.

Iš viršaus rodomas pavyzdys ir prekės ženklo išskirtinumą pabrėžiančios kompetencijos

Įmonė „L.Force“ buvo įkurta 2015 m. bendradarbiaujant dviem krovinių vežimo ir logistikos srities specialistams, baigusiems transporto studijas ir nuo 2007 m. kaupiantiems patirtį transporto ir ekspedijavimo srityje savo šalyje bei užsienyje. 

Jau 10 metų įmonė teikia transporto paslaugas, įskaitant greitąjį gabenimą transporto priemonėmis, kurių bendra leistinoji masė iki 3,5 t. Ilgainiui tai tapo vienu iš pagrindinių jos veiklos elementų. Įmonė nuolat plečia savo pasiūlą ir kontaktų tinklą Lenkijoje, kitose Europos Sąjungos šalyse ir už jos ribų. „L.Force“ paslaugų kokybę patvirtina turimi kokybės valdymo sistemos PN-EN ISO 9001:2015 ir vežėjo profesinės kompetencijos sertifikatai.

– Mūsų manymu, pavyzdys turėtų būti rodomas iš viršaus, todėl abu turime profesinės kompetencijos sertifikatus. Nesiskolinome jų iš žmogaus, kurio savo akimis net nesame matę, – aiškina Lukašas Ziarniakas. – Be to, turime ekspeditoriaus civilinės atsakomybės draudimą, kurį papildo sutartį sudariusio vežėjo civilinės atsakomybės draudimas. Vadovaujamės realaus saugumo poreikiu, o ne siekiu sutaupyti.

Kiekvieną užsakymą atliekame patikimai ir profesionaliai, todėl klientai gali mumis pasikliauti 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę, nuo ​​pradžios iki pabaigos, – teigia Lukašas Ujekas.

Tačiau pademonstruoti tokius pareiškimus praktikoje nėra lengva – ypač tada, kai jūsų vizitine kortele laikomi du transporto modeliai: viena vertus, turi nedelsdamas reaguoti į nenumatytas situacijas ir neįprastus klientų reikalavimus, o kita vertus, užtikrinti optimalų planavimą. Kalbame čia apie greitąjį gabenimą ir vadinamąją „Milk run“ logistiką.

Kaip greitai organizuoti transportą ir paskirstyti krovinius?

Nuo pat įkūrimo „L.Force“ specializacija yra greitasis iki 1,1 tonos krovinių gabenimas. Iš kur kilo ši idėja?

– Kiekviena besivystanti įmonė pradeda nuo nedidelių žingsnių, todėl nusprendėme gabenti mažas siuntas, tuo metu turėdami tik vieną sunkvežimį, kurio leistinas svoris buvo iki 3,5 t. Tada turėjome tik tokias galimybes, – prisimena Lukašas Ujekas. – Šio tipo pervežimus vykdome ilgiausiai, tai yra mūsų specializacija. 

Greitajam gabenimui būdinga tai, kad dažnai užsakymas gaunamas paskutinę minutę, todėl ekspeditorius ir vežėjas turi būti labai lankstūs ir gebėti greitai apskaičiuoti, suplanuoti bei reaguoti.

– Dažniausiai tai būna pamirštos ar vėluojančios siuntos, kai dinamiškai keičiasi planai. Tai geriausiai apibūdina automobilių pramonę – būtent šiai pramonės šakai organizuojame daugiausiai tokių pervežimų, – atskleidžia Lukašas Ziarniakas. – Didžiausias iššūkis tokių pervežimų srityje yra išlikti ramiam ir išlaikyti sveiką protą situacijose, kai laikas yra ribotas, o klientas daro spaudimą.

Spaudimas, beje, yra neatskiriama transporto verslo dalis. „L.Force“ įkūrėjai pripažįsta, kad situacijos, kai planuotas standartinis užsakymas tikrovėje virsta dideliu iššūkiu, visai nėra retos: 

– Gabenimo efektyvumui įtakos turi daug veiksnių, prie kurių reikia prisitaikyti. Sunkvežimių gedimai, vairuotojų darbo laiko pabaiga arba tai, kad siuntos pasirodo esančios skubesnės nei iš pradžių tikėtasi – visa tai gali turėti įtakos pristatymo laikui. Ne vieną kartą mums teko ieškoti priekaboje padėklų su skubiausiomis dalimis ir perkrauti jas į mažesnę transporto priemonę be tachografo, kuri galėjo važiuoti toliau ir tik todėl užsakovo gamyba nesustojo, – pasakojo Lukašas Ziarniakas.

- Kai svarbiausia yra greitis, naudojamės TIMOCOM AI. Dirbtinio intelekto palaikoma krovinių pridėjimo funkcija gerokai pagerino darbo dinamiką Marketplace. Šioje srityje esminis yra laikas, o darbas esant spaudimui yra mūsų kasdienybė, todėl naudojamės šia priemone, nes ji smarkiai palengvina pervežimų organizavimą, – pridūrė Lukašas Ujekas.

Kaip „Milk run“ atrodo tikrame gyvenime ir kaip tokį gabenimą vykdyti efektyviai?

Minėta ramybė ir sveikas protas transporto srityje praverčia visada, ne tik gabenant greituosius siuntinius. „L.Force“ taip pat vykdo gabenimą su keliomis pakrovimo ir (arba) iškrovimo vietomis, t. y. minėtąją „Milk run“ modelio logistiką. Kaip tinkamai organizuoti tokių užsakymų vykdymą? Į ką labiausiai reikėtų atsižvelgti?

– Su „Milk run“ susiję iššūkiai apima sudėtingą maršruto planavimą, atsižvelgiant į atstumus iki krovinių paėmimo punktų ir jų darbo laiką ar vairuotojų darbo valandas. Vėlavimai viename taške gali paveikti visą maršrutą, todėl reikia lankstumo ir tinkamo koordinavimo, – teigia Lukašas Ujekas.

– Šio modelio pagrindas yra planavimas, nuoseklumas ir komunikacija, – pridūrė Lukašas Ziarniakas. – Tokios priemonės kaip žemėlapiai ir maršrutų optimizavimo programinė įranga padeda nustatyti efektyviausią kelią ir sumažinti išlaidas.

Vadinasi, gerai organizuotas „Milk run“ pateisina įdėtą darbą. Iš jo privalumų galima paminėti išlaidų taupymą optimizuojant maršrutą ir geresnį organizavimą dėl pastovaus tvarkaraščio. Kaip pabrėžia „L.Force“ įkūrėjai, šis modelis taip pat padeda saugoti aplinką: mažiau transporto priemonių reiškia mažesnį išmetamųjų teršalų kiekį. 

Naujos kryptys, nauji tikslai – kur link juda „L.Force“? 

L.Force daugiausia dėmesio skiria tolesniam savo pozicijos transporto sektoriuje įtvirtinimui, nuolatiniam paslaugų kokybės gerinimui, procesų optimizavimui ir naujų technologijų, leisiančių padidinti veiklos efektyvumą bei lankstumą, diegimui. Įmonė sistemingai plečia savo paslaugų spektrą, susitelkdama ties reguliarių pilnų krovinių iki 24 t gabenimo plėtra. 

- Užmezgame ilgalaikį bendradarbiavimą su kruopščiai atrinktais subjektais, kad galėtume plėsti savo tinklą ir stiprinti veiklos potencialą, – aiškina Lukašas Ujekas. – Čia taip pat praverčia transporto birža TIMOCOM, kurioje ieškome transporto partnerių kabotažo operacijoms, pavyzdžiui, Vokietijoje ar Italijoje, taip pat mažiau populiariais maršrutais – Serbijoje, Bulgarijoje ar Rumunijoje.

Be to, svarbus „L.Force“ plėtros aspektas yra didesnės nepriklausomybės siekis. Įmonė ieško nuosavų logistikos plotų ir sandėliavimo patalpų, kad galėtų plėsti savo veiklą nepasikliaudama vien išoriniais logistikos parkais.

- Mums patinka iššūkiai ir mielai juos priimame, – apibendrino „L.Force“ įkūrėjai.

Į viršų