Kaip rasti tinkamą krovinių gabenimo draudimą?

Sužinokite, į ką reikia atkreipti dėmesį renkantis krovinių gabenimo draudimą.

Bendrinti...
11.04.2019

Priklausomai nuo gabenamo krovinio, visa siunta gali būti įvertinta šešiaženkle ar net septyniaženkle suma. Jei kažkas atsitinka ir jūs neturite tinkamo draudimo, situacija gali būti itin nemaloni. Tad kaip išvengti tokių situacijų? Ir kaip pasirinkti tinkamą draudimą transporto įmonei? Vokietijos pervežimų draudimo ekspertų KRAVAG atstovas Klaus Schäfer dalijasi keliais svarbiais patarimais.

„Transporto žalos atveju visada kreipkitės į draudimo bendrovę; ji sutvarkys gerą reputacijų turinčių įmonių reikalus ir viską suorganizuos be jokių problemų“, - sako KRAVAG atstovas Klaus Schäfer.
Bendrinti...

Sunkvežimių, vežėjų ir papildomi draudimai

Terminas „krovinių draudimas“ visų pirma apima tris svarbias sritis:

  1. kaip kiekvienam vairuotojui reikia automobilio draudimo, taip ir kelių vežėjams reikia sunkvežimių draudimo

  2. Vežėjams draudimas yra privalomas gabenant prekes. Šis draudimas yra įstatymų reikalaujamas krovinių vežėjams ir transporto įmonėms, gabenančioms komercines prekes. Tuomet gabenamos prekės yra apdraustos mokant kainą už kilogramą kiekvienu konkrečiu atveju.

  3. Jei gabenamos prekės yra, pavyzdžiui, elektronika, tabakas ar kiti brangūs dalykai, jų vertė gali greitai viršyti draudimo sumą. „Tarkime, kad turite vežėjo draudimą, draudžiantį 100 000 eurų suma, o siuntos vertė siekia 200 000 eurų sumą. Šiai 100 000 eurų sumai reikalingas papildomas draudimas. Tokiu atveju krovinių ekspeditorius arba transporto įmonė turi pasiūlyti papildomą transporto draudimą“, - teigia KRAVAG rinkodaros direktorius Klaus Schäfer. 

Keturi svarbūs tinkamo draudimo pasirinkimo kriterijai

1. Tinkama konsultacija

Kaip ir priimant bet kurį kitą svarbų sprendimą, labai naudinga pasikonsultuoti su ekspertu prieš pasirenkant krovinių draudimą. Taip yra todėl, kad prekių gabenimo draudimui įsigyti reikalingos specialistų žinios. „Turiu žinoti, kaip mano pervežimų draudimas yra susijęs su krovinių gabenimo draudimu ir sunkvežimiu. Yra daugybė taisyklių, į kurias reikia atsižvelgti, pavyzdžiui, kur pastatyti sunkvežimį naktį? Konsultantas turi turėti galimybę patikrinti mano krovinių užsakymus ir rekomenduoti bei suteikti atitinkamą draudimą“, - sako K. Schäfer.

2. Paprasta draudimo priežiūra

Be individualių konsultacijų, lengvas draudimo tvarkymas yra svarbus veiksnys. Jis turėtų būti kuo paprastesnis. KRAVAG draudimo ekspertas rekomenduoja pažvelgti rimčiau. „Geriausia, jei draudimas būtų tvarkomas naudojant skaitmeninius sprendimus, o dar geriau, jei jis būtų integruotas į turimą programinę įrangą. Pavyzdžiui, gali būti, kad tam tikras polisas iš pirmo žvilgsnio atrodo pigesnis, tačiau jo tvarkymui reikia tiek daug darbuotojų darbo, kad galiausiai jis tampa brangesnis nei atrodo.“

3. Greitas ir profesionalus ieškinių sprendimas

Kitas svarbus kriterijus renkantis krovinių draudimą yra ginčų sprendimo klausimas, jei prekės yra sugadintos. Ryšys su klientais yra tiesioginis, todėl tai turi būti greitai tvarkoma. Pasak Klaus Schäfer, greitis yra svarbesnis už ieškinius. „Tarkime, kad kalbame apie sunkvežimius, vežančius pavojingus krovinius. Įvyksta nelaimingas atsitikimas ir pavojingas skystis išteka iš konteinerio. Specialistai turi tai nedelsdami sutvarkyti. KRAVAG įmonėje tai atlieka dukterinė įmonė KUSS („KRAVAG Umweltschutz und Sicherheitstechnik GmbH“ - KRAVAG aplinkos apsaugos ir saugos technologija), kuri nedelsiant vyksta į avarijos vietą, profesionaliai ją apsaugo ir susisiekia su policija bei aplinkosaugos institucija.“ Tas pats pasakytina ir apie krovinio vagystę. Kuo daugiau laiko praeina nuo žalos atsiradimo ir ieškinio, tuo visa tai kainuoja brangiau. „Kuo greičiau sužinosime apie krovinio vagystę, tuo greičiau pradėsime veiksmus, padėsiančius rasti prekes. Arba informuosime kaimynines šalis apie vagystę“, - tęsia K. Schäfer.

4. Sąžiningų mokesčių sistema

Ketvirtas dalykas į kurį, pasak Klaus Schäfer, reikia atkreipti dėmesį, yra mokesčių sistema. Mokesčiai turėtų atitikti reikalavimus. Pavyzdžiui, jei įmonė turi daug sunkvežimių, įvykus nedidelei žalai, jų draudimo mokesčiai turėtų būti mažesni. „Gera draudimo bendrovė turėtų pakonsultuoti klientus ir patarti, kaip sumažinti žalą. Lengva išbandyti! Paklauskite savo draudimo konsultanto, ar jie gali jums pasakyti, kokie vairuotojai greičiausiai patenka į tokius nelaimingus atsitikimus ir kaip to galima išvengti“, - pataria specialistas.

Krovinio saugumas ir sunkvežimio stovėjimo vieta

Sunkvežimių vairuotojams dažnai sunku rasti transporto priemonės stovėjimo vietą, kai reikia sustoti naktį. Transporto priemonių stovėjimo aikštelė turi būti saugi, kad degalai nebūtų naktį pavogti ir kad niekas neprapjautų brezento bei nepavogtų krovinio. 45 valandų taisyklė dažnai neleidžia vairuotojui praleisti naktį savo transporto priemonėje. Tai turi neigiamą poveikį draudimui. „Paprastai vairuotojas neturėtų būti kelyje, kai vyksta savaitės pertrauka, tačiau kartais to negalima išvengti. Jei vairuotojas yra priverstas sustoti, tačiau negali rasti saugios stovėjimo vietos, mes turime apie tai kalbėti ir rasti sprendimą kartu“, -  rekomenduoja KRAVAG direktorius.

Iš esmės, nulatinis ryšys tarp apdraustojo ir draudimo bendrovės reikalauja kaskart atnaujinti draudimą. „Ypač jei įmonė neseniai įkurta, svarbu nuolat bendrauti su draudimo teikėju ir, jei reikia, pasakyti: „Na, tai buvo mano pradinis planas, tačiau dabartinis užsakymas šiek tiek skiriasi nuo plano. Ar jis yra apdraustas?“, - aiškina K. Schäfer. Todėl transporto įmonės ir vežėjai, atlikdami neįprastus užsakymus, turėtų patikrinti savo draudimą.

Į viršų

Atverdami svetainę, sutinkate priimti slapukus analizės, pritaikyto turinio ir reklamos tikslais. Sužinokite daugiau