2-os kartos išmanieji tachografai - nuo kada jie taikomi, kiek kainuoja ir kam jie taikomi?
Patikrinkite pagrindinius išmaniųjų tachografų keitimo klausimus ir tvarkaraštį
Nuo 2023 m. rugpjūčio 21 d. antros kartos išmanieji tachografai tapo privaloma įranga kiekviename naujai įregistruotame sunkvežimyje Europos Sąjungoje, Jungtinėje Karalystėje, Norvegijoje ir Šveicarijoje. Šiuo metu naudojamus skaitmeninius ir analoginius tachografus 2024 m. antroje pusėje turės pakeisti antros kartos išmanieji tachografai.
Šiame straipsnyje pateikiame svarbiausią informaciją apie 2-osios kartos tachografus:
- Išmanusis tachografas - kas tai?
- Kas keičiasi 2-osios kartos išmaniuosiuose tachografuose?
- Kelių patikrinimas ir 2-osios kartos tachografas - kokiais duomenimis dalijamasi?
- Tachografo pakeitimas - tvarkaraštis
- Tachografo nebuvimas - nuobaudos vežėjui, transporto vadybininkui ir vairuotojui
- Kiek šiais laikais kainuoja tachografo įrengimas ir įsigijimas?
Išmanusis tachografas - kas tai?
Išmanusis tachografas - tai naujos kartos prietaisas, visų pirma skirtas automatiškai registruoti, atsisiųsti ir perduoti transporto priemonės ir vairuotojo veiklos duomenis. Išplėstos funkcijos, be kita ko, leidžia nuotoliniu būdu aptikti bandymus manipuliuoti įrašais. 2-osios kartos išmanieji tachografai yra Mobilumo paketo, kuriuo siekiama suvienodinti visų Europos Sąjungos transporto operatorių įsipareigojimus ir padidinti vairuotojų ir kitų eismo dalyvių saugą, dalis.
Kas keičiasi 2-osios kartos išmaniuosiuose tachografuose?
Svarbiausias pokytis, susijęs su Mobilumo paketo nuostata, yra duomenų perdavimo aprėpties išplėtimas naudojant DSRC antenas. Todėl naujos kartos prietaisai automatiškai užregistruoja sienos kirtimą ir nurodo vairuotojui šalies, kurioje jis šiuo metu yra, simbolį, kad būtų patogiau įvesti duomenis. Vairuotojo meniu taip pat yra pakrovimo ir iškrovimo bei automatinio laiko ir vietos įvedimo galimybė. Tai įmanoma dėl naujai įdiegtų funkcijų, pavyzdžiui, vietos nustatymo sistemos su integruota DSRC antena ir galimybės integruoti įrenginį su išorinėmis transporto sistemomis per „Bluetooth“. Svarbus pokytis yra ir naujos, talpesnės tachografo kortelės.
Kelių patikrinimas ir 2-osios kartos tachografas - kokiais duomenimis dalijamasi?
Inspektoriai, nestabdydami transporto priemonės, gali gauti tokią informaciją, kaip:
- dabartiniai įrenginio parametrai,
- vieta, įskaitant sienos kirtimą,
- šalies, kurioje yra transporto priemonė, aprašymas,
- vairavimo laikas, įskaitant vairuotojo darbo laiką,
- vairavimo atitiktis eismo standartams ir taisyklėms, įskaitant greičio viršijimą,
- pakrovimo ir iškrovimo veikla,
- bet kokie įrangos ar jutiklių gedimai,
- bandymai manipuliuoti tachografo duomenimis.
Duomenys apie sunkvežimio buvimo vietą, pakrovimo ir iškrovimo vietą bei sienos kirtimo vietą yra apsaugoti registravimo sistemoje, todėl jais sunku manipuliuoti. Išplėsta prietaisų atmintis leidžia įrašyti 8 savaičių senumo duomenis, todėl sunkvežimį galima patikrinti net 56 dienas prieš.
Perėjimas prie 2-osios kartos tachografų - tvarkaraštis
Įpareigojimas pakeisti prietaisą 2-osios kartos išmaniuoju tachografu nustatytas Mobilumo paketo nuostatose ir yra palaipsniui įgyvendinamas nuo 2023 m. rugpjūčio mėn. iki 2025 m. rugpjūčio mėn. Reikalavimas įrengti tachografą bus taikomas ir furgonams iki 3,5 tonos, naudojamiems tarptautiniam krovinių vežimui, tačiau tai bus padaryta tik 2026 m. liepos 1 d.
2-osios kartos išmaniųjų tachografų diegimo individualiose transporto priemonėse etapai:
🔵1 etapas: nuo 2023 m. rugpjūčio 21 d. - visos naujai įregistruotos transporto priemonės, kurių bendroji masė viršija 3,5 tonos,
🔵2 etapas: iki 2024 m. gruodžio 31 d. - senesni sunkvežimiai, kuriais vykdomi tarptautiniai pervežimai ir kuriuose neįrengti išmanieji tachografai (tik skaitmeniniai arba analoginiai), kurių registracijos data yra iki 2019 m. birželio 15 d,
🔵3 etapas: nuo 2025 m. rugpjūčio 21 d. - senesni sunkvežimiai, kurių bendroji masė didesnė nei 3,5 tonos, turintys skaitmeninį arba analoginį tachografą ir įregistruoti nuo 2019 m. birželio 15 d. iki 2023 m. rugpjūčio 21 d.
🔵4 etapas:nuo 2026 m. liepos 1 d. - visos transporto priemonės, kurių didžiausia leistina masė didesnė nei 3,5 tonos ir kurios dalyvauja tarptautiniame transporte (Europos Sąjungoje, taip pat Šveicarijoje, Norvegijoje ir Jungtinėje Karalystėje).
Be to, iki 2025 m. rugpjūčio 18 d. prekybininkai, kurie naudojo tranzitinius tachografus, turėtų įsidiegti G2V2 įrenginį.
2-osios kartos tachografo nebuvimas - baudos ir licencijos praradimas
Jei iki ES reglamente nurodytos datos sunkvežimyje nebus įrengtas išmanusis tachografas, bus skiriama bauda:
apie 2345 euro - transporto įmonei,
apie 469 euro- transporto vadybininkui
Jei tachografo nėra, vairuotojui skiriama bauda ir atimamas registracijos liudijimas, o transporto priemonė nukreipiama į techninės priežiūros centrą prietaisui pakeisti. Be to, už tachografo neturėjimą vežėjas gali ne tik gauti piniginę baudą ir baudą, bet ir prarasti transporto licenciją. Primename, kad už tarptautinio krovinių gabenimo pervežimą gresia 12 000 zlotų bauda.
2-osios kartos išmaniųjų tachografų kaina
Įrenginio montavimas nėra pigus, ypač jei jis skirtas daugiau nei vienam sunkvežimiui. 2-osios kartos išmaniųjų tachografų kaina yra nuo 844 iki 1290 euro, tačiau, kaip rodo naujausi duomenys, jų kaina pastaruoju metu sumažėjo. Taip yra dėl to, kad būtų papildyta paklausa ir nebūtų galima laikyti įrangos tarnybose. Taigi, už 2-osios kartos tachografą, įskaitant įrengimą, kai kuriose vietose šiandien galima sumokėti mažiau nei 938 euro neto.
Padėtis dėl 2-osios kartos tachografų keičiasi gana sparčiai - dar visai neseniai įrangos trūko, tačiau šiandien tarnybos turi jos perteklių ir siūlo ją pigiau. Vis dėlto, kaip pažymi pramonės ekspertai, verta paskubėti, nes artėjant privalomo tachografų pakeitimo terminui kainos gali pakilti. Dar svarbiau, kad atsargos gali greitai baigtis.
Norite nuolat gauti naujienų iš TSL pasaulio?