01.02.2017

5 problemos vykdant krovinių vežimą su padėklų keitimu

Paaiškina TimoCom teisininkas Alexander Oebel - „Vienas nori to, kitas – kito.“

(3)

Erkrath, Vokietija, 2017.02.01 – Greitai kintančiame transporto versle rangovai veikia gaudami nedidelį pelną ir jausdami didžiulį laiko spaudimą. Jei dar prie viso to pridėtume padėklų keitimą, tai būtų vieni nuostoliai. TimoCom advokatas Alexander Oebel apibendrino pagrindines su padėklų keitimu susijusias problemas:

1. Skirtingi klientai ir skirtingi reikalavimai

Problema: „Vienas klientas reikalauja visiškai tuščios transporto priemonės, tačiau kitas klientas tikisi gauti tuščius padėklus. gabenant tuščius padėklus į pakrovimą vietą,  užimamos dvi ar trys kroviniams skirtos vietos, nebent naudojama padėklų dėžė. Dėl to, pritaikyti transporto priemonę visiems atvejams yra sunku.

Patarimas: paklauskite, ar klientas įmonės padėklų valdymą yra patikėjęs specialistams iš išorės. Prieš pakraunant galima įsigyti kur kas pigesnius panaudotus padėklus.  Be to, vėliau, padėklus pametus ar sugadinus, reikės mokėti kartais didesnę nei 10 eurų už vienetą.

2. Trumpalaikis planavimas

Problema: „Susitarimai trumpalaikių užsakymų rinkoje yra vykdomi labai greitai. Dažnai, dar prieš išsiaiškinant smulkmenas dėl padėklų keitimo, vilkikas jau būna išvažiavęs. Paskui vežėjas supranta, kad keliauti nevertėjo, nes išaugo kaštai už padėklus.“

Patarimas: trumpalaikių užsakymų atveju reikia tiksliai išsiaiškinti padėklų poreikį ir į tai atsižvelgti planuojant kitą užsakymą. Taip pat galima susitarti dėl padėklų grąžinimo laiko.

3. Šalių skirtumai

Problema: „Padėklų keitimas nėra savaime suprantamas dalykas. Skirtingose Europos šalyse šis procesas vyksta skirtingai. Kilus abejonėms, susiduriama su kalbos ir reikalavimų kliūtimis.“

Patarimas: susipažinkite su šalyje galiojančiais pakrovimo ir iškrovimo reikalavimais bei į juos atsižvelkite planuodami.

4. Padėklų keitimas į padėklus

Problema: „Esant daugybei sutarties sąlygų tampa neaišku, kas yra atsakingas už padėklų keitimą, ypač kai grąžinimas vyksta iškrovimo vietoje. Tokių nuostatų ir sąlygų veiksmingumas dažnai kelia abejonių. Daugelis nenori patirti nuostolių ir baiminasi bylinėjimosi.“

Patarimas: Vokietijoje sudarytas ilgas pavyzdinių sąlygų sąrašas, pavadinimu „Bonner und Kölner Palettentausch“ (Bonos ir Kelno padėklų keitimas), kurį galima panaudoti rengiant užsakymus. Būtinai reikia užrašyti gautų ir pakeistų padėklų skaičių. Tokiu atveju vežėjams nereikės prisiimti atsakomybės, jei, pavyzdžiui, jiems nebus paruoštas nė vienas padėklas.

Bonos padėklų keitimo sistema puikiai pritaikyta, pavyzdžiui, įprastam transporto procesui, kai vežėjas iš iškrovimo vietos pasiima tuščius padėklus ir parveža juos į tą pačią pakrovimo vietą.

Kelno padėklų keitimo sistema labiau tinka, kai pakrovimo vietos skiriasi. Vežėjas turi pats pristatyti padėklus į pakrovimo vietą. Pakrovimo vietoje jis gauna tuščius toliau naudoti skirtus padėklus.

5. Draudimas kompensuoti

Problema: „Klaidingai manoma, kad įstatymai numato krovinio apmokėjimą 100 proc.  Net standartinėse Vokietijos ir Austrijos ekspeditorių nuostatose bei sąlygose šis principas taikomas tik iš dalies. Praktikoje pretenzijos teikiamos dėl pervežimo sąnaudų.“

Patarimas: visada iš anksto išsiaiškinkite keitimo nuostatas ir sąlygas. Paklauskite, kaip ir kada vyks, europinio standarto ar brangesnių padėklų keitimas. Išsiaiškinkite, kas prisiims atsakomybę įvykiams klostantis ne taip. Svarbiausia parengti aiškius dokumentus. Visada padėklų  keitimo lape ir važtaraštį, patikrinkite, ar teisingai užrašytas padėklų skaičius bei kas, kur, ką ir iš ko gavo.

 

Daugiau informacijos apie „TimoCom“ rasite apsilankę www.timocom.lt.

Atsisiųsti pranešimą spaudai
Į viršų