02.06.2017

Kodėl logistika turėtų vėl tapti svarbiausia gamybos įmonių kompetencija

Transporto pirkimo svarstymas

(1)

Erkrath, Vokietija, 2017.06.02 – Pramonė šiuo metu išgyvena vieną didžiausių technologinių pokyčių per pastarąjį dešimtmetį: 3D spausdinimas, įrenginių ryšys, daiktų internetas bei didieji duomenys keičia ryšius su klientais ir tiekėjais, o tuo pačiu ir tiekimo grandinę. Drastiškai keičiasi net ir transporto įsigijimo procesas (šios grandinės dalis).

Žmogaus, įrenginio ir duomenų sąsaja

Dažnėjantis skaitmeninimas ir automatizavimas ne tik keičia komunikaciją, bet ir daro įtaką naudotojų elgesiui. Galimybė bet kuriuo metu atlikti užsakymą internetu keičia gamybą ir pristatymą. Pavyzdžiui, jei asmuo, turintis daug sekėjų socialiniuose tinkluose, staiga į „Instagram“ įkelia savo naujų, paties sukurtų sportinių batelių nuotrauką, jo pasekėjai norės daryti tą patį, t.y., sukurti sau patinkančius sportinius batelius, įdėti juos į virtualų pirkinių krepšelį ir sumokėjus džiaugtis jais jau kitą dieną. Tekstilės ir elektronikos sektoriuje užsakymų tendencijos tampa sunkiai prognozuojamos, o užsakymų apimtys vis mažėja.

Greiti sprendimai ir ilgalaikis planavimas

Ilgalaikis tokių prekių gamybos, pardavimo ir transportavimo planavimas tampa vis sudėtingesnis procesas. Transporto pardavėjai gamybos ir prekybos sektoriuje turi atsižvelgti į šiuo metu egzistuojančius transporto įsigijimo būdus. Skaitmeninės transporto platformos leidžia skubiai atrasti laisvus vežėjus ir patikimus transporto paslaugos teikėjus. Didžiausios Europoje transporto platformos TimoCom verslo reikalų vadovas Gunnar Gburek sako: „Transporto pirkimas skaitmeninėse platformose neprieštarauja preliminariems susitarimams. Priešingai, svarbu nustatyti šiuo metu galiojančią tvarką.  Jis leidžia man, kaip pirkėjui, daugiau dėmesio skirti užsakymams, kurie yra sunkiai prognozuojami ir kurie dėl laiko stokos dažniausiai yra prastai apdorojami. TimoCom transporto platforma yra papildomas sprendimas, leidžiantis reaguoti į rinkos svyravimus ir patenkinti klientų poreikius“. 

Puikūs argumentai skaitmeniniam transporto pirkimui

Galimybė bet kuriuo metu atrasti tinkamą transporto paslaugos teikėją ir gebėjimo reaguoti išsaugojimas Pasak Gburek, tai yra svarios priežastys susigrąžinti transporto logistikos kontrolę į savo rankas: „Ateityje bus svarbu pristatyti prekes klientams kitą dieną, o galbūt tik kitą dieną ir ne vėliau. Tai reiškia, kad ilgalaikiai verslo santykiai nebūtinai bus paremti tendencijomis“. 
Gburek manymu, 80 proc. gamybos įmonių sutarčių yra ilgalaikės.  Klaidinga manyti, kad preliminarūs susitarimai užtikrina kainų stabilumą. „Kainą ilgesniam laikotarpiui sudarytuose preliminariuose susitarimuose galima tik numatyti.  Paslaugos teikėjas privalo atsižvelgti į kainos svyravimus, kadangi neįmanoma įžvelgti, kaip rinka keisis ateityje.  Tai reiškia, kad tiksli rinkos kaina žinoma tik realiu laiku, o ją nustatyti galima tik neatidėliotinų sandorių rinkoje“, teigia Gburek.

Renkantis paslaugų teikėją, kaina daugeliui gamybos bei prekybos įmonių ir toliau išliks lemiamu kriterijumi. „Svarbiausia, išsaugoti lankstumą“, teigia „MC-Bauchemie Gruppe“ logistikos vadovas Lars Laskowski: „Nepriekaištinga kokybė, stabilūs ir realistiški paslaugų teikimo įsipareigojimai bei lankstūs ir į klientus orientuoti sprendimai kartu su standartiniais užtikrina gerus santykius su klientais“.

Tiekimo grandinės optimizavimas keičiant transportavimą  

Klientą, t.y., jo elgesį galima kontroliuoti tik iš dalies, tuo tarpu tiekimo grandinę galima optimizuoti susigrąžinant jos kontrolę.  Skaitmeninė transporto platforma suteikia galimybę greitai, lengvai ir saugiai užsisakyti transportą iš pasirinktos naudotojų grupės.

Pradedant teikti transporto užsakymus skaitmeniniu būdu, reikėtų atsižvelgti ne tik į didelį pasiūlymų skaičių ar intuityvią naudotojo sąsają, bet ir į neutralumą bei saugumo standartus. Pastarieji padeda laikytis įmonės atitikties taisyklių.

Daugiau informacijos apie TimoCom rasite adresu www.timocom.lt

Atsisiųsti pranešimą spaudai
Į viršų