02.05.2016

Pramonė, ieškanti krovinių

Silpna 2016 metų pradžia transporto rinkoje

(5)

Erkratas, 02.05.2016 – Europos transporto pramonė lėtai pradėjo pirmąjį šių metų ketvirtį, ką rodo dabartiniai TimoCom transporto barometro skaičiai. Barometras rodo, kad per pirmuosius tris 2016 metų mėnesius krovinių ir transporto pasiūlos santykis buvo 30:70. Tačiau kylant temperatūrai, transporto rinka taip pat iš lėto šyla.

2016 metai prasidėjo lėtai, visoje Europoje sumažėjus laisvo krovinio kiekiui. Sausio pabaigoje TimoCom transporto barometras parodė 36 procentų krovinių dalį - šešiais vienetais mažesni skaičiai lyginant su praėjusiaisiais metais.

Bet transporto pramonės laukė dar blogesni laikai. Vasario mėnesį transporto rinkoje buvo aiškus krovinių ir transporto priemonių pasiūlos neatitikimas: 21 procentą sudariusi krovinių pasiūla lyginant su 79% transporto priemonių galimybių. Todėl vasaris tapo silpniausiu pastarųjų penkerių metų mėnesiu. "Mes matome sunkumų, su kuriais susidūrė Europos logistikos ir transporto rinka per pastaruosius mėnesius, padarinius," sako Marcelis Fringsas, TimoCom vyriausiasis atstovas. „Teroro pavojus ir ypač pabėgėlių krizė, paskatino uždaryti sienas net Šengeno zonoje. Prekių srautas, kuris iki šiol buvo neribojamas, dabar dar kartą turi pralįsti pro adatos skylutę.“

BVL (Vokietijos logistikos sąjunga) pateikia šį įvertinimą, kuris buvo paskelbtas, kaip jų esamas pirmojo ketvirčio logistikos rodiklis: "Finansų krizė, Graikijos krizė, Grexit, Brexit ir pabėgėlių krizė - problemų skaičius didėja. Nežinomybė dėl padidėjusios pasienio kontrolės Šengeno zonoje reikalauja logistikos paslaugų teikėjų atsargumo. Dabar susiduriama su naujomis - brangiomis - problemomis, ir procesas akivaizdžiai keičiasi. Ir ne tik tai, yra daug abejonių dėl tarptautinės ekonomikos plėtros ir skaitmeninių pokyčių intensyvumo."

 

Pastebima kilimo tendencija

Kaip paprastai, kovo mėnuo pasiūlė daugiau krovinių pervežimo galimybių. Pavasaris, su pirmosiomis saulės ir gėlių užuominomis, pagyvino transporto rinką, o krovinių pervežimo skaičius išaugo 12% - iki 33% (2015 m.: 40%), o tai yra gera prognozė ateinantiems mėnesiams. Nors pasak ekonominių tyrimų instituto (Ifo), šių metų pradžioje Europos ekonominis klimatas neatrodė geras, jis, žinoma, nuo šiol pradės gerėti, nes žmonės pradeda susigaudyti situacijoje. Kaip paprastai, tai turi tiesioginį ir pozityvų poveikį Europos transporto rinkai. "Mes tikimės, kad ateinančiomis savaitėmis TimoCom transporto platformoje dar kartą pamatysime išaugusią krovinių pasiūlą," sako Fringsas.

Kovo pabaigoje jau buvo pastebimas krovinių ir transporto priemonių pasiūlos santykio pagerėjimas. Tikrasis klausimas dabar yra toks, ar rinka gali išlaikyti šią tendenciją, įžengusi į 2-ąjį ketvirtį.

 

Daugiau informacijos apie TimoCom rasite apsilankę www.timocom.lt.

Atsisiųsti pranešimą spaudai
Į viršų