Streikai Prancūzijoje: Logistikos pramonės problema
Prekių ir keleivių vežimas išlieka apribotas
Erkratas, 2016-06-16 – Deginamos padangos, gatvės užblokuotos sunkvežimiais, tuščios degalinės. Streikai Prancūzijoje, kuriuose protestuojama prieš numatomas darbo rinkos reformas, jau vyksta dvi savaites. Ir tokios pasekmės: Dalinis darbų sustabdymas reiškia, kad degalinės negauna tiekimo, ir vyriausybė turėjo panaudoti strategines kuro atsargas. Streikai Prancūzijos ekonomikai kainuoja milijonus eurų. Tačiau logistikos sektorius taip pat turi problemų. Galų gale, stovinčių sunkvežimių išlaidos bendrovėms yra didesnės nei bet kokie tuščių transporto priemonių važiavimai.
Prancūzija gyvena viršydama savo lėšas, ir šalis šiuo metu išgyvena didelį nedarbo lygį. Nauja reforma yra siekiama sumažinti esamus darbo rinkos reikalavimus. Šios taisyklės leistų lengviau žmonėms gyventi atsižvelgiant į ekonominę situaciją, ir apimtų bendrovių susitarimus derybose dėl apmokėjimų. Be to, premijos už viršvalandžius yra sumažintos nuo 25 % iki 10 %. Tai ypač įtakoja profesines grupes, tokias kaip tolimųjų reisų vairuotojai, kurie nuolat dirba viršvalandžius. Paskutinę savaitę tūkstančiai tolimųjų reisų vairuotojų savo sunkvežimiais užblokavo kelius.
Streikai yra brangūs
Tokiais laikais kaip šie, tampa labai akivaizdu, koks yra svarbus kasdienis transportas ekonomikai ir privačiam gyvenimui. Praėjusios savaitės ataskaitos realiu laiku rodo, kad degalų trūkumas turėjo įtakos daugiau kaip 4 000 degalinių visoje Prancūzijoje. Pasak žiniasklaidos pranešimų, blokada turėjo įtakos bent keturioms iš aštuonių Prancūzijos naftos perdirbimo įmonių. Pasak „Deutsche Verkehrs-Zeitung" (Vokietijos transporto žurnalas arba DVZ), britų sunkvežimių vairuotojai, bandydami kirsti Lamanšą, taip pat patiria sunkumų Kalė dėl degalų stygiaus ir blokadų. Ekonomikos chaosas, - paaiškina Marcelis Fringsas, vyriausiasis didžiausios Europos transporto platformos TimoCom atstovas. "Stovintys sunkvežimiai yra netgi dar blogiau, nei nereikalingi tušti važiavimai. Priklausomai nuo transporto priemonės tipo, išlaidos gali siekti nuo 5 000 iki 10 000 eurų per mėnesį - nepriklausomai nuo to, ar transporto priemonė yra naudojama. Šios išlaidos apima mokesčius, draudimą, vairuotojo bazinį atlyginimą, techninę priežiūrą ir pan." Dabar „Reuters" praneša, kad trūkumas laikinai bus padengtas benzino importavimu vamzdynais, tanklaiviais ir autocisternomis. Marcelis Fringsas iš TimoCom sutinka, kad šiuo metu situacija Prancūzijoje yra šiek tiek pagerėjusi. Klientai, kurie pastarąsias kelias dienas atliko transportavimo darbus Prancūzijoje ir netoli jos, pranešė, kad nors jie nerimavo dėl ilgų eilių degalinėse, iš tikrųjų didelių problemų nebuvo.
Tačiau Prancūzijos sąjunga CGT paskelbė, kad bus papildomų masinių geležinkelio ir oro uosto darbuotojų demonstracijų ir streikų, kurie vyks Europos futbolo čempionato, prasidedančio birželio 10 dieną, metu.
Daugiau informacijos apie TimoCom rasite apsilankę www.timocom.lt.