2024 m. logistikos tendencijos
Dabartinės logistikos tendencijos: 12 transporto rinkos raidos prognozių
Kokios krovinių gabenimo tendencijos ir pokyčiai turės ilgalaikį poveikį transporto ir logistikos sektoriui 2024 m.? Kalbant apie logistikos tendencijas, ekspertai, analizės ir diskusijos su verslo ir mokslo atstovais aiškiai parodė vieną dalyką:
ateinančiais metais krovinių ekspeditoriai ir transporto įmonės, prekybos ir pramonės sektoriai susidurs su daugybe sunkumų. TIMOCOM verslo reikalų vadovas Gunnar Gburek pristato 12 pagrindinių logistikos sektoriaus tendencijų ir jų poveikį logistikos ateičiai Vokietijoje ir Europoje.
Užsiprenumeruokite mūsų logistikos naujienlaiškį ir reguliariai gaukite įdomių straipsnių iš krovininio kelių transporto pasaulio tiesiai į savo pašto dėžutę!
Pervežimų kainos didės dėl Vokietijos „Maut“ padidinimo
Labai padidinus kelių mokestį Vokietijoje (vadinamąjį „Maut“) ir įgyvendinus panašius planus kitose šalyse, sunkiasvorių sunkvežimių pervežimų kaina viršys pastarųjų metų lygį. Tikimasi, kad pervežimų kainos padidės iki 12 %. Visų didelių sąnaudų nebus įmanoma perkelti galutiniams vartotojams, dalį jų turės padengti transporto paslaugų teikėjai, taip pat pramonė ir prekyba. Bus daug ginčų dėl išlaidų už tuščius kilometrus ir dėl to, kas už juos atsakingas.
Vežėjams teks padengti didėjančias personalo ir veiklos sąnaudas
Transporto įmonės, be rinkliavos, galės perkelti tik dalį papildomų išlaidų, susijusių su nekilnojamojo turto, transporto priemonių eksploatavimu, jau padidėjusiomis žmogiškųjų išteklių sąnaudomis ir kt. Šias išlaidas turės padengti vežėjai ir krovinių ekspeditoriai. Dabartinėmis ekonominėmis sąlygomis bus sunku .padidinti pajėgumų panaudojimą, kad būtų galima susigrąžinti šias sąnaudas ir kaip nors išlaikyti ir taip mažas maržas.
Mažai taršių transporto priemonių dalis 2024 m. padidės labai nedaug
Mažai taršių transporto priemonių dalis 2024 m. padidės labai nedaug, nes, viena vertus, rinkoje nėra beveik jokių transporto priemonių, kita vertus, vežėjai labai skeptiškai vertina, kuri technologija ateityje bus tinkama jų verslui. 2024-ieji bus metai, kai dauguma įmonių neinvestuos į naujas pavarų technologijas, o lauks, kad pamatytų, ką daro „pirmaujantieji“. Jų atmintyje dar per daug šviežia SGD patirtis. Tačiau transporto įmonės vis dažniau susiduria su klientais, kurie pageidauja mažai taršių transporto priemonių, kad sumažintų rinkliavos išlaidas ir anglies dioksido išmetimo rodiklį. Ši dilema dominuos diskusijose apie būsimų technologijų įgyvendinimo galimybes.
Vairuotojų trūksta, o darbo sąnaudos didelės
Apskritai 2024 m. bus šiek tiek lengviau rasti sandėliavimo ir administravimo darbuotojų. Tačiau vairuotojų vis dar trūksta, todėl ir toliau bus sunku pasamdyti mokinius – visose srityse. Apskritai personalo išlaidos išliks nepakitusios, nes 2023 m. darbo užmokestis jau buvo padidintas visame pasaulyje.
Vis svarbesni tampa daliniai ir papildomi kroviniai
Dėl ekonominio nuosmukio sumažės pervežimų poreikis ir individualių siuntų kiekis, o tai reiškia, kad sumažės vietos transporto priemonėje poreikis. Įmonės, kurios sugebės su tuo susidoroti, dirbs efektyviai ir lanksčiai – paims kiekvieną krovinį, kurį gali gauti. Paprastesnių pilnų krovinių (angl. FTL) gabenimų kainos bus labai konkurencingos, o dalinių krovinių (angl. LTL) gabenimai greičiausiai bus šiek tiek pelningesni.
Gerokai padidės konkursų skaičius
Nenoras dalyvauti konkurse 2023 m. dėl nuogąstavimų, kad bus pasiūlytos gerokai prastesnės sąlygos nei anksčiau arba galbūt visai nebus pasiūlyta, 2024 m. sumažės. Sektorių užplūs konkursų banga. Viena vertus, pirkėjai turi reguliariai skelbti konkursus, nes kai kurių besibaigiančių sutarčių negalima pratęsti, kita vertus, jie tikisi, kad dėl konkurencijos sumažės kainos. Tikėtina, kad konkurso dalyviams tai bus naudinga, nes daugelis įmonių krizės metu stengiasi gauti visas įmanomas sutartis.
Subalansuotas transporto pajėgumų santykis
2023 m. vidutinis krovinių ir vietos transporto priemonėse santykis buvo maždaug 60:40, taigi jis buvo šiek tiek labiau subalansuotas nei ankstesniais metais. Net ir 2024 m. negrįšime į tokias sąlygas, kokios buvo koronaviruso pandemijos pabaigoje, kai daugelis transporto pajėgumų buvo labai išsemti. Vežėjai, kurie pastaraisiais didelės paklausos metais vis dažniau sudarinėjo ilgalaikes sutartis, vėl turės labiau pasikliauti ad hoc sandoriais. Tai gali būti krovinių biržų ir platformų metai.
Daugiau nemokumo atvejų, bet beveik jokių pajėgumų praradimų
Apskritai pajėgumai išliks tokie patys, tačiau įmonių skaičius sumažės. Įmones, kurios tampa nemokios arba nutraukia veiklą, perima konkurentai. Todėl konsolidacija ir toliau didės, tačiau naujų rinkos dalyvių praktiškai neatsiras. Vairuotojai mieliau įsidarbins, nei dirbs savarankiškai. Bendros sąlygos ir ateities perspektyvos steigti įmones 2024 m. bus tiesiog per prastos.
Perėjimas prie geležinkelių transporto nedidėja
Gabenimų perkėlimas į geležinkelį, ypač .kombinuotųjų gabenimų srityje, 2024 m. taip pat bus daugelio siuntėjų ir krovinių ekspeditorių pageidavimų sąraše. Tačiau realiai tai įgyvendinti pavyks labai retai. Didžiuliai maršrutų apribojimai dėl statybos darbų, personalo trūkumas, nepakankami terminalų pajėgumai ir, galiausiai, bet ne mažiau svarbūs apribojimai dėl kranais negalimų iškrauti priekabų trukdo iš esmės pereiti prie gabenimo geležinkeliais. Vien išlaikyti dabartinį krovinių gabenimo geležinkeliais lygį bus didelis pasiekimas.
Dėl teisinio reguliavimo kylanti painiava ir daug rūpesčių
Vokietijos tiekimo grandinės deramo patikrinimo įstatymo (LkSG) pasekmės pirmą kartą bus aiškiai matomos 2024 m., nes nuo sausio 1 d. įmonės, kuriose dirba daugiau kaip 1 000 darbuotojų, privalės atlikti ir dokumentais pagrįsti savo tiekimo ir transporto grandinių rizikos analizę. Todėl daugybė sertifikavimo įstaigų ir konsultantų, norinčių gauti pelno iš šios teisėkūros iniciatyvos, jau dabar „užuodžia“ naujas verslo galimybes. Daugybė mažų ir vidutinių transporto įmonių susidurs su klientų, kuriems taikoma prievolė teikti ataskaitas, prašymais pateikti įrodymus ir reikalavimais. Jei Federalinis ekonomikos reikalų ir eksporto kontrolės biuras (BAFA) artimiausiu metu nepateiks aiškių nurodymų, 2024 m. šia tema bus daug diskutuojama.
IT saugumas ir padažnėjusios įsilaužimo atakos
2024 m. IT saugumas bus kaip niekada aktuali problema. IT sistemoms kylanti įsilaužėlių grėsmė labai padidės. Kadangi daugumos mažųjų ir vidutinių įmonių investicijos į prevencijos ir apsaugos priemones nė iš tolo neprilygsta tinkamam ir būtinam standartui, daugeliui įsilaužėlių tai pavyks. Tiek užsakovo, tiek rangovo įmonės, kurios nepasirengė tokiems įvykiams, gali susidurti su finansiniais sunkumais.
Sandėlių logistikos tendencijos: regioniniai sandėlių ir logistikos patalpų rinkos skirtumai
Nors 2023 m. visur vis dar trūko sandėlių pajėgumų, 2024 m. padėtis nekilnojamojo turto rinkoje įvairiuose regionuose bus kitokia. Padėtis kaimo vietovėse gerėja dėl laisvų patalpų ir naujų pastatų, kurie netrukus pasirodys rinkoje, o miestų centruose ir toliau trūks sandėliavimo pajėgumų. Šiais metais ir toliau trūks specializuotų patalpų, pavyzdžiui, skirtų pavojingoms medžiagoms.
Apie TIMOCOM verslo reikalų vadovą Gunnar Gburek
Gunnar Gburek, baigęs verslo studijas, daugiausia dėmesio skyręs prekybai ir logistikai, yra sukaupęs ilgametę patirtį logistikos srityje, be kita ko, dirbo logistikos paslaugų teikėjos „Hasenkamp“, kuri specializuojasi pristatymuose mažmenininkams ir privatiems klientams, generaliniu direktoriumi ir Tiekimo grandinės valdymo, pirkimų ir logistikos asociacijos (BME) logistikos skyriaus vadovu. 2016 m. pabaigoje jis tapo TIMOCOM verslo reikalų vadovu ir bendrovės atstovu spaudai ir šias pareigas eina iki šiol.
Daugiau naudingų straipsnių ir įžvalgų apie sektorių bei patarimų, kaip skaitmenizuoti ir automatizuoti logistikos procesus, galite gauti tiesiai į savo pašto dėžutę mūsų logistikos naujienlaiškyje!
Jums taip pat gali būti įdomu