Svarbiausi kelių transporto pokyčiai 2025 m.
Patikrinkite naujus vežėjų įsipareigojimus nuo 2025 m. sausio 1 d.
Didesni kelių mokesčiai, darbuotojų atlyginimų pokytis, krovininio transporto ribojimai ir nauji įsipareigojimai į Didžiąją Britaniją simportuojantiems vežėjams – tai tik dalis svarbiausių transporto pokyčių, kurie mūsų laukia 2025 metais.
Peržiūrėkite kalendorių, kuriame surašyti reikšmingiausi 2025 m. vidaus ir tarptautinio transporto pokyčiai:
Kelių transporto pokyčiai 2025 m. sausį
- Eismo reguliavimo kalendorius Austrijoje,
- Kelių mokesčių padidinimas Danijoje,
- Kelių rinkliavos apskaičiavimo būdo pakeitimai Nyderlanduose, Liuksemburge ir Švedijoje,
- Nauji greičio matuokliai su dirbtiniu intelektu Prancūzijoje,
- Didesnis minimalus atlyginimas Lenkijoje,
- Baudos nedeklaravus tarptautinių siuntų Rumunijoje,
- Būtinybė pateikti įvežimo bendrąją deklaraciją Didžiojoje Britanijoje,
- CSRD direktyvos įgyvendinimas visose didelėse įmonėse,
- Privaloma transporto priemonių registracija SENT sistemoje,
Kelių transporto pokyčiai 2025 m. vasarį
- Vairuotojų mokymas naudotis dirbtiniu intelektu,
- Nauji baudų tarifai ir įmonių daromų pažeidimų suskirstymas į kategorijas
Kelių transporto pokyčiai 2025 m. balandį
- Privalomas ETA atvykstant į Didžiąją Britaniją
Kelių transporto pokyčiai 2025 m. rugsėjį
- Mobilumo paketo V etapas,
Kiti kelių transporto pokyčiai ir prognozės 2025 metams
- Prievolės grįžti į bazę po 8 savaičių panaikinimas,
- Muitinės procedūrų supaprastinimas, t. y. „Trust&Check“,
- Apibendrinimas ir prognozės – kelių transportas 2025 metais.
Kelių transporto pokyčiai – 2025 m. sausis
Daugiausia pokyčių laukiama pirmąjį mėnesį. Iš esmės jie bus susiję su teisiniais klausimais, tokiais kaip krovininių transporto priemonių eismo apribojimų įvedimas Austrijoje, kelių rinkliavos apskaičiavimo būdo pakeitimai Danijoje, Nyderlanduose, Liuksemburge ir Švedijoje, ES CRSD direktyvos įgyvendinimas, taip pat su importu į Didžiąją Britaniją susiję formalumai. Be to, įsigalios pakeitimai, kuriais siekiama pagerinti kelių eismo saugumą, pavyzdžiui, pažangesni greičio matuokliai Prancūzijoje, privaloma registracija SENT sistemoje vežėjams iš trečiųjų šalių ir griežtesnė baudų sistema Rumunijoje.
Austrija – krovininių transporto priemonių eismo reguliavimo kalendorius Tirolyje nuo 2025 m. sausio 1 d.
Dėl didelio eismo intensyvumo Tirolio valdžia paskelbė apie sunkvežimių eismo reguliavimo kalendoriaus įvedimą. Tvarkaraštis įsigalios 2025 m. sausio 1 d. ir bus taikomas kertant sieną tarp Austrijos ir Vokietijos (Kufstein / Kiefersfelden). 2025 m. pirmąjį ketvirtį sunkvežimių eismas bus ribojamas 7 dienas.
Krovininių transporto priemonių eismo reguliavimo Tirolyje kalendorius – 2025 m. pirmasis ketvirtis

Kaip nurodo Transport Manager, per A12 greitkelio kontrolės punktą Kufstein Nord, kuriame policija kontroliuos eismą Insbruko link, galės pravažiuoti ne daugiau kaip 300 sunkvežimių per valandą.
Informacija apie sunkiasvorių krovininių transporto priemonių eismo apribojimus 2025 m. antrąjį ketvirtį Tirolyje bus pateikta vėliau. Verta prisiminti, kad 2024 m. Tirolio vyriausybė buvo numačiusi net 40 dienų, per kurias buvo reguliuojamas eismas sienos perėjimo punkte Kufstein / Kiefersfelden. Kaip tai atrodys toliau, nuolat informuosime jus ateinančiais 2025 m. mėnesiais.
Danija – kelių rinkliavos apskaičiavimo pasikeitimas nuo 2025 m. sausio 1 d.
Nuo 2025 m. sausio 1 d. Danijoje nebebus taikoma Eurovinjetė. Rinkliavos dydis priklausys, be kita ko, nuo transporto priemonės išmetamo anglies dioksido kiekio ir nuvažiuotų kilometrų. Mokestis bus taikomas transporto priemonėms, kurių didžiausia leistina masė yra virš 12 tonų ir apima maždaug 75 % kelių Danijoje – bendrai tai yra apie 10 900 km valstybinių ir savivaldybių kelių. Pažymėtina, kad važiuojant atitinkamose Danijos srityse, pavyzdžiui, Kopenhagos ar Orhuso, taikomi papildomi mokesčiai.
Nyderlandai, Liuksemburgas, Švedija – naujas kelių rinkliavos apskaičiavimo būdas nuo 2025 m. sausio 1 d.
Pagal ES Eurovinjetės direktyvą nuo 2025 m. sausio 1 d. Nyderlanduose, Liuksemburge ir Švedijoje keisis kelių rinkliavų apskaičiavimo būdas. Jos bus apskaičiuojamos atsižvelgiant į CO2 emisijos klasę. Vokietijai, Čekijai, Vengrijai ir Austrijai 2024 m. įvedus panašų pakeitimą, tai lėmė mokesčių padidėjimą nuo 7,5 iki 84 proc.
Daugiau apie kelių mokesčius 2025 metais skaitykite mūsų straipsnyje.
Prancūzija – nauji greičio matuokliai su DI nuo 2024 metų
Nuo 2025 m. Prancūzijoje turėtų pasirodyti nauji greičio matuokliai. Įrenginiai su dirbtiniu intelektu ne tik matuos greitį, bet ir, pavyzdžiui, stebės, ar prisegti saugos diržai, laikomasi saugaus atstumo tarp transporto priemonių ir ar vairuotojas nelaiko rankoje telefono. Baudos už tokius pažeidimus, kaip ir viršijus greitį, taip pat bus skaičiuojamos automatiškai.
Lenkija – nuo 2025 m. sausio 1 d. didesnis minimalus atlyginimas
Vadovaujantis 2024 m. rugsėjo 12 d. Ministrų Tarybos reglamentu, nuo 2025 m. sausio 1 d. Lenkijoje didės minimalus atlyginimas. Minimalus šalies darbo užmokestis 2025 m. bus 4 666 PLN bruto (ankstesnis buvo 4300 PLN bruto), o minimalus valandinis atlygis – 30,50 PLN bruto (prieš tai buvo 28,10 PLN bruto). Paslaugos suteikimo sutarties atveju, dirbant 168 valandas per mėnesį, grynasis valandinis atlyginimas sieks 22,03 PLN.
Darbdaviui, palyginti su dabartinėmis sąlygomis, įdarbinimo kaštai padidės ne 366 PLN, o daugiau kaip 440 PLN. Didinant minimalų atlyginimą, padidės ir sveikatos draudimo įmoka – iki 362,37 PLN. Apibendrinant, darbdavys, įdarbinantis darbuotoją pagal darbo sutartį ir mokantis minimalų atlyginimą, 2025 m. turės sumokėti jam 5 621,59 PLN.
Rumunija – nuo 2025 m. sausio 1 d. baudos nedeklaravus tarptautinių prekių siuntų
Nuo 2024 m. pradžios tarptautiniai vežėjai, gabenantys prekes į Rumuniją ir per Rumuniją tiek iš ES, tiek iš trečiųjų šalių, privalo deklaruoti krovinių gabenimą sistemoje „RO e-Transport“. Tai galioja gabenant:
- krovinius, sveriančius daugiau kaip 2,5 tonos,
- arba prekes, kurių bendrasis krovinio svoris viršija 500 kg,
- arba prekes, kurių vertė viršija 10 000 Rumunijos lėjų (apie 8 600 PLN arba 2 000 eurų).
Deklaravęs sistemoje „RO e-Transport“, vežėjas gauna sugeneruotą vežamų prekių UIT kodą, kurį turi pateikti vairuotojui, tiekėjui ir kitiems pervežime dalyvaujantiems subjektams prieš sunkvežimiui įvažiuojant į Rumunijos teritoriją.
Iš pradžių baudos nesilaikant deklaravimo sistemoje „RO e-Transport“ nuostatų įgaliotojo ekonominių operacijų vykdytojo statusą (AEO) turintiems verslininkams turėjo būti taikomos tik nuo 2025 m. liepos 1 d. Šis terminas buvo perkeltas į 2025 m. sausio 1 d. Už prievolės nevykdymą skiriamos baudos sieks nuo 20 000 iki 100 000 RON, t. y. maždaug nuo 17 245 PLN iki 86 230 PLN (pagal 2024 m. gruodžio mėn. valiutų kursą). Tai dar ne viskas – papildoma sankcija yra krovinio vertės konfiskavimas tuo atveju, jei patikrinimas bus atliktas užbaigus vežimą ir padarius įrašą už atitinkamą laikotarpį dokumentuose ar žurnaluose.
Didžioji Britanija – būtinybė pateikti įvežimo bendrąją deklaraciją nuo 2025 m. sausio 31 d.
Pagal „Border Target Operating Model“ (TOM) nuo 2025 m. sausio 31 d. visi prekių importuotojai į Didžiąją Britaniją privalės pateikti įvežimo bendrąją deklaraciją (S&S GB).

Be teisingos krovinio deklaracijos nebus galimas jo gabenimas ne tik keliais, bet ir jūra ar geležinkeliu. Oficialiame Didžiosios Britanijos vyriausybės dokumente nurodyta, kad prievolė pateikti deklaraciją yra vienas iš 2025 m. pasienio strategijos elementų siekiant dar efektyviau didinti gabenamų prekių saugumą.
CSRD direktyvos įgyvendinimas visose didelėse įmonėse – 2025 m. sausį
Nuo 2025 m. sausio visos didžiausios akcinės bendrovės privalės skelbti pirmąsias nefinansines ataskaitas pagal ES CSRD direktyvą (Corporate Sustainability Reporting Directive). Ataskaitose turės būti pateikti ESG duomenys, t. y.:
- susiję su jų veiklos poveikiu aplinkai (E),
- su socialine atsakomybe susijusi informacija (S),
- informacija, susijusi su įmonės valdymu (G).
Nuo 2025 m. pradžios CSRD direktyva bus taikoma didesnėms įmonėms, o iki 2026 metų ataskaitų teikimo reikalavimas įsigalios ir mažoms bei vidutinėms įmonėms.
Privaloma transporto priemonių registracija SENT sistemoje – 2025 m. sausį
Seniai skelbti, bet vis atidėliojami reglamentai dėl privalomo transporto priemonių iš ne ES šalių registravimo SENT sistemoje įsigalios 2025 m. sausio 1 d. Dalis nuostatų, susijusių su padidintos rizikos prekėmis, galioja nuo 2024 m. liepos 1 d.. Nuo naujųjų metų jos bus taikomos visoms prekėms. Nesilaikant reikalavimo registruotis SENT ir perduoti transporto priemonės GPS duomenis gali būti skirta bauda nuo 10 000 PLN, o neatvykus į patikrą – 20 000 PLN bauda.
Kelių transporto pokyčiai – 2025 m. vasaris
Svarbūs pokyčiai transporto įmonėms vasarį bus susiję su privalomais mokymais vairuotojų, dirbančių su dirbtinio intelekto priemonėmis. Šis reikalavimas išplaukia iš ES Dirbtinio intelekto akto ir bus taikomas visoms ES registruotoms įmonėms. Tuo ES reglamentai nesibaigia – dar vienas svarbus pokytis 2025 metų vasarį bus pažeidimų suskirstymas į kategorijas, kurio pagrindu bus nustatomas vadinamasis įmonės reitingas.
DI aktas ir privalomas vairuotojų mokymas nuo 2025 m. sausio 2 d.
2025 m. vasario 2 d. visose Europos Sąjungos šalyse pradės galioti pirmasis ES DI akto (Dirbtinio intelekto akto) etapas. Todėl kiekvienas dirbtinio intelekto priemones naudojantis darbuotojas turės būti atitinkamai apmokytas.. Tai galioja ne tik vežėjams, ekspeditoriams ir vairuotojams, bet ir rangovams, kuriems įmonė suteikia prieigą prie dirbtiniu intelektu paremtos sistemos.
Nauji baudų tarifai nuo 2025 m. vasario 14 d.
Valstybės narės iki 2025 m. vasario 14 d. turi įgyvendinti naujas ES nuostatas dėl taisyklių kelių transporte pažeidimų. Direktyva (ES) 2024/846, iš dalies keičianti Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2006/22/EB, be naujų pažeidimų, apima juos padariusių įmonių suskirstymą į kategorijas. Tokia klasifikacija bus naudojama skaičiuojant vadinamojo įmonės reitingo taškus, kurie parodys pažeidimų dažnumą konkrečioje įmonėje. Įvertinimų rezultatus kontrolės metu tikrins kiekvienoje valstybėje narėje paskirti inspektoriai.
Lentelė su pažeidimų sąrašu yra pateikta svetainėjeeur-lex.europa.eu.
Kelių transporto pokyčiai 2025 m. balandį
Naujovės transporto srityje balandį laukia ne tik įmonių, bet ir visų keliaujančių į Didžiąją Britaniją. įsigalios ETA, arba elektroninis kelionės leidimas, kurio tikslas – padidinti saugumą Britų salose.
Elektroninis kelionės leidimas (ETA) atvykstant į Didžiąją Britaniją – 2025 m. balandžio 2 d.
Prašymą leisti atvykti į JK bus galima pateikti iki 2025 m. kovo 5 d. Toks leidimas el. vizos arba elektroninio kelionės leidimo (ETA) pavidalu galios nuo 2025 m. balandžio 2 d. Svetainėje gov.pl nurodyta, kad ETA reikalavimas taip pat galios:
„(…) Lenkijos piliečiams, keliaujantiems į Didžiąją Britaniją turizmo, artimųjų ar draugų lankymo tikslais arba tranzitu, net neišėjusiems iš oro uosto tranzito zonos“.
Nuo registracijos bus atleisti asmenys, turintys vizą ar leidimą nuolat arba laikinai gyventi Didžiojoje Britanijoje. Svarbu tai, kad ETA bus susiejamas su konkrečiu pasu, todėl jį pametus reikės registruotis iš naujo.
Pokyčiai kelių transporto srityje 2025 m. rugsėjį
Esminis pokytis vežėjams antrąjį pusmetį bus mobilumo paketo V etapo pradžia. Tai bus susiję su tachografų pakeitimu antrosios kartos išmaniaisiais tachografais atitinkamoje transporto priemonių grupėje.
Mobilumo paketas ir tolesnis tachografų keitimas 2025 m. rugsėjį
Antrąjį pusmetį prasidės penktasis kitų Mobilumo paketo reglamentų įgyvendinimo etapas. Tai susiję su pirmos kartos išmaniųjų tachografų pakeitimu antros kartos išmaniaisiais tachografais sunkvežimiuose, registruotuose nuo 2019 m. birželio 15 d. iki 2023 m. rugpjūčio 21 d. Už antros kartos tachografo nebuvimą transporto įmonei gresia 10 000 PLN bauda, o transportui vadovaujančiam asmeniui – 2 000 PLN bauda.
Daugiau apie antros kartos tachografus skaitykite straipsnyje. 2-os kartos išmanieji tachografai - nuo kada jie taikomi, kiek kainuoja ir kam jie taikomi?
Mobilumo paketas ir prievolės grįžti į bazę po 8 savaičių panaikinimas
Tęsiant klausimą dėl mobilumo paketo, Europos Sąjungos Teisingumo Teismo sprendimu 2025 metais bus panaikintas privalomas sunkvežimių grįžimas į bazę kas 8 savaites. Šis reglamentas nuo pat pradžių buvo vertinamas pramonėje prieštaringai dėl keliamų sunkumų planuojant maršrutą ir optimizuojant transportą. Privalomas grįžimas į vežėjo buveinę ne tik lėmė papildomų išlaidų, bet ir didino paliekamą anglies pėdsaką, o tai prieštarauja ES idėjai dėl transporto išmetamųjų dujų kiekio mažinimo. Pranešama, kad reikalavimas grįžti į bazę turėtų būti panaikintas 2025 metais, tačiau tiksli data dar nėra oficialiai paskelbta.
„Trust and Check“ arba muitinės procedūrų supaprastinimas
2025 metais programa „Trust & Check“ taps viena iš svarbiausių priemonių, palengvinančių tarptautinę prekybą Europos Sąjungoje. Dėl naujos AEO (įgaliotojo ekonominių operacijų vykdytojo) statuso versijos tam tikrus kriterijus atitinkančios įmonės galės pasinaudoti supaprastintomis muitinės procedūromis, taip sutaupydamos laiko ir sumažindamos su tuo susijusias išlaidas. Vienas iš esminių programos elementų bus dokumentacijos procesų automatizavimas, leisiantis realiu laiku generuoti muitinės deklaracijas ir jas tikrinti nuotoliniu būdu. Įmonės taip pat galės mokėti muito mokesčius periodiškai, o tai gerokai palengvins finansų valdymą logistikoje. Be to, pagal šią programą bus įdiegta įmonės reputacijos tikrinimo sistema, leidžianti dinamiškai koreguoti muitinės kontrolės lygį priklausomai nuo konkretaus subjekto veiklos istorijos ir patikimumo. Taip „Trust & Check“ ne tik paspartins muitinės procedūras, bet ir padidins tiekimo grandinės saugumą ar įmonių konkurencingumą tarptautinėje rinkoje.
Apibendrinimas – kokie bus 2025 metai kelių transportui?
Remiantis naujausia TIMOCOM transporto barometro ataskaita, 2024 m. ketvirtąjį ketvirtį transporto paklausa išliks didesnė nei praėjusių metų. Krovinių gabenimo pasiūlymų kiekio ir nepanaudotos krovinių vietos santykis iki gruodžio pabaigos nenukris žemiau 70:30, o, anot pramonės analitikų, galima tikėtis, kad 2025 m. pradžioje nepanaudotų transporto pajėgumų paklausa nemažės.

Atsižvelgdamos į minėtus planuojamus ir skelbiamus pokyčius, 2025 metais transporto įmonės turės įgyvendinti kelis svarbius ES reglamentus ir prisitaikyti prie kai kuriose šalyse įvestų naujų gairių bei dar didesnių finansinių išlaidų. Didesni kelių mokesčiai, sugriežtintos importo taisyklės, naujos ES procedūros ir formalumai, pažeidimų suskirstymas į kategorijas ir jau visur vykstantis visa apimantis skaitmenizavimas – į visa tai reikės atsižvelgti norint optimaliai valdyti transportą.
Kad geriau prisitaikytumėte prie pokyčių, naudokite kelių transportui skirtus novatoriškus skaitmeninius sprendimus:
- raskite krovinių gabenimo pasiūlymus iš pirmų rankų krovinių biržoje TIMOCOM,
- siūlykite krovinių transportą vienu spustelėjimu naudodami TIMOCOM AI,
- planuokite ir apskaičiuokite maršrutą naudodami paslaugą Maršrutas ir išlaidos,
- tikrinkite mokamus kelius ir išvenkite atkarpų, kuriose draudžiamas sunkvežimių eismas,
- rinkitės patikimus rangovus per „Business Partner Check“,
- greitai ir saugiai susisiekite su potencialiais paslaugų vykdytojais naudodami patogų bendravimo įrankį Messenger TIMOCOM.
Išbandykite TIMOCOM Marketplace nemokamai net iki 4 savaičių!
Kadangi paskelbti ne visi reglamentai ir nuostatos, nuolat naujinsime informaciją apie tolesnius 2025 metų transporto ir transporto teisės pakeitimus.
Šaltiniai: www.fgo.ro, eur-lex.europa.eu, gov.pl, gov.uk, Transport Manager, Transport-expert, Ministrų Tarybos potvarkiai, Europos Parlamento ir Tarybos reglamentai, legal-intermodal.pl