05.02.2016

Transporto barometras: istorinis galutinis spurtas ketvirtajame ketvirtyje

"Auksinis ruduo" neatnešė tokių rezultatų, kokių tikėjomės

(2)

Ekonominis klimatas metų sandūroje atvėso dėl svyruojančių ekonominių duomenų Europoje, be to, pabėgėlių krizė ir pesimistiškai nusiteikę siuntėjai taip pat paveikė TimoCom transporto barometrą. Krovinių ir transporto priemonių santykis siekė 46:54 ketvirtajame ketvirtyje, todėl nepateisino lūkesčių, nors paskutinis ketvirtis prasidėjo teigiamomis nuotaikomis.

Spalio mėn. Europos transporto rinkos ir toliau rėmėsi vasaros inercija. Šio mėnesio krovinių ir transporto priemonių santykis buvo 49:51 ir buvo šiek tiek didesnis lyginant su praėjusių metų rodikliais (48:52 2014 metais). Išsiskyrė faktas, kad "normalus" krovinių apimčių sumažėjimas tarp rugsėjo ir spalio mėn. buvo ne toks ryškus lyginant su ankstesniais metais. Krovinių dalis šiuo laikotarpiu nukrito penkiais procentiniais punktais 2013 m. ir 2014 m., tuo tarpu, 2015 metais šis rodiklis sumažėjo tik trimis procentiniais punktais.

Ketvirčio viduryje ši pusiausvyra išnyko

Krovinių apimtys pradėjo stipriai mažėti lapkričio mėn. Krovinių dalis Europos transporto rinkoje sumažėjo vienuolika procentinių punktų - tai nuo 2011 metų ryškiausias sumažėjimas tarp dviejų mėnesių. Lapkričio mėn. pabaigoje  krovinių ir transporto priemonių santykis buvo 38:62. Paskutinėje ketvirtinėje ataskaitoje TimoCom vyriausiasis atstovas Marcel Frings tikėjosi, jog lapkričio mėn. rezultatai bus teigiami ir prognozavo, kad krovinių dalis viršys 50%: Tačiau susidarė visiškai priešinga situacija. Tai parodo, kodėl niekada neturėčiau siekti aiškiaregio ar "Erkrath orakulo" karjeros, šypsodamasis sako Frings, "be to, tai vėl parodo, kokia dinamiška transporto ir logistikos pramonė iš tiesų yra."

Šio teigiamo vertinimo pagrindu tapo nepaneigiami faktai, o ne krištolo rutulys. Jeigu apsvarstytumėme istorinius abiejų galutinių ketvirčių duomenis, trečiajame ketvirtyje nustatyti tikslai rėmėsi lūkesčiais, kad krovinių apimtys didės lapkričio mėn.

Tačiau, šiais metais klientai, gamintojai ir transporto paslaugų teikėjai šiek tiek vėlavo pradėti Kalėdinio laikotarpio verslą. Toks vėlavimas turėjo teigiamą įtaką gruodžio mėn. pajamoms. Transporto barometras vėl pasiekė savo ribas paskutinio mėnesio laikotarpiu ir padidino krovinių apimtis neįtikėtinais 13 procentinių punktų. Toks galutinis spurtas neturėjo precedento nuo tada, kai duomenys buvo pradėti rinkti transporto barometrui. Šių didžiulių pastangų dėka, gruodžio mėn. rezultatai parodė nedidelį krovinių perviršį (51:49).

2016: laukiama stabilizavimosi

2015 metais galutinėje ataskaitoje pristatytas krovinių ir transporto priemonių santykis buvo 47:53 ir lyginant su praėjusiais metais buvo dviem procentiniais punktais didesnis (45:55).  Krovinių dalis ketvirtinėse ataskaitose viršijo lyginamąją praėjusių metų vertę. Ateities perspektyva atsargiai vertinama kaip teigiama. "°Šiuo metu be aiškiaregystės dovanos sunku vertinti 2016 metus. Veiksniai, tokie kaip, teroristiniai išpuoliai ir padidinta teroristinių išpuolių grėsmė, sugriežtinti saugumo patikrinimai ir pabėgėlių situacija, turi tiesioginį poveikį Europos ekonomikai," aiškina Frings. "Nepaisant viso to, 2016 metais matomi ir teigiami ženklai. Pavyzdžiui, Ispanija ir Airija, įveikė finansinę krizę stipresniu ir aukštesnės kokybės augimu. Vartojimas, gali tapti pagrindiniu ramsčiu, kuris gali duoti naudos iš didėjančio  užimtumo ir augančio darbo užmokesčio. Tokiame įvairialypiame regione kaip Europa, teigiamas poveikis pasireikš ne visur vienodai. Tačiau, jo užteks, kad augimo skaičiai parodytų teigiamą stabilizavimo poveikį, o ne užsitęsusį nuosmukį. "

Daugiau informacijos apie TimoCom ir transporto barometrą rasite apsilankę www.timocom.lt.

Atsisiųsti pranešimą spaudai
Į viršų